۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۴۲۸۲۲
مدیر حوزه علمیه امام محمد تقی(ع):

مبلغان دینی زندگی امام جواد(ع) را برای جوانان بیان کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام محمد تقی(ع) با اشاره به شخصیت امام جواد(ع) اظهار داشت: طلاب و مبلغین باید زندگی امام جواد(ع) را برای جوانان بیان کنند تا دشمنان آن ها را جذب نکنند.
شهادت امام جواد(ع)

حجت الاسلام محمد علی داوودی، مدیر مدرسه علمیه امام محمد تقی(ع) تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت:از ویژگی های والای امام جواد(ع) می توان به جوان بودن ایشان و به امامت رسیدن زودهنگام، به شهادت رسیدن از سوی خانواده و بذل و بخشش اشاره کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد تقی(ع) با بیان این که جوانان باید از زندگی امام جواد(ع) درس بگیرند تأکید کرد: امام جواد(ع) جوانی بود که در زمان خود امامت را به دست گرفت و پاسخ گوی نیازهای علما و مردم آن زمان بود و با این اعمال خود زمینه را برای امامت معصومین(ع) در مراحل بعد آماده کرد.

حجت الاسلام داوودی افزود: یکی از عوملی که باعث شد مردم ولایت امام عصر(عج) را به راحتی قبول کنند زمینه سازی امام جواد(ع) در امر ولایت بود.

وی اضافه کرد: اگر چه علم امام تابع ذات الهی بود اما بر حسب ظاهر مورد تربیت والدین قرار می گرفت و در همه امور و شئونات زندگی تابع والدین بود و این امر آموزنده این مطلب است که با تربیت درست از سوی خانواده زمینه برای اداره جامعه به نحو احسن آماده می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدتقی(ع)با بیان این که امام جواد(ع) در مقابل ظلم و ستم ایستاد و یک جوان باید از طریقه برخورد امام(ع) با دشمن پند و عبرت بگیرد، خاطر نشان کرد:طلاب و مبلغان دینی باید زندگی امام جواد(ع) را برای جوانان بیان کنند تا آن ها به راه تاریک نروند.

حجت الاسلام داوودی در پایان به امر ازدواج جوانان اشاره و تصریح کرد: یک جوان باید در آغاز سنین جوانی ازدواج کند و اگر در زندگی زناشویی برای او مشکلی پیش آمد به خاطر خدا صبر کند، همان طوری که امام جواد(ع) در برابر ظلم و ستم ام الفضل صبوری کرد./957/ت303/ص

ارسال نظرات