۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۴۸۰۴۳
مدیر حوزه علمیه خواهران آمل:

رسالت بسیج در امتداد فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهراء(س) آمل با بیان این که رسالت بسیج در امتداد فرهنگ عاشورایی است، گفت: حماسه والای عاشورا فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را به همگان آموخت که بعد از سال ها این فرهنگ در نهاد مقدس بسیج تبلور یافته است.
بسيج

خانم کبری مهربان، مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهراء(س) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که رسالت بسیج در امتداد فرهنگ عاشورایی است، گفت: حماسه والای عاشورا فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را به همگان آموخت که بعد از سال ها این فرهنگ در نهاد مقدس بسیج تبلور یافته است.

 

وی با اشاره به این که سیره عملی بسیجیان باید حرکت در مسیر اهداف و آرمان های والای عاشورای حسینی باشد و آنان آرمان های والای این حماسه را به عنوان الگویی ارزنده برای خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: همان گونه که شهدای گرانقدر در هشت سال دفاع مقدس در امتداد نهضت والای حسینی حرکت کردند بسیجیان نیز باید این راه را به بهترین نحو ممکن ادامه دهند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهراء(س) آمل با تاکید بر این که حقیقت اندیشه بسیج در عاشورای سرور و سالار شهیدان است، گفت: پیام ها و عبرت های والایی که در این حماسه والا وجود داشته است را بسیج به عنوان چراغ راهی دارد ادامه می دهد.

 

خانم مهربان با بیان این که بسیج می تواند نقش والایی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد، خاطرنشان کرد: بسیج می تواند با استفاده از ظرفیت های موجود خود نقش بسزایی را در خنثی سازی برنامه های شوم دشمنان در عرصه فرهنگی ایفا نماید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تعداد 236 نفر از خواهران طلبه حوزه علمیه در بسیج عضو هستند، گفت: حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهراء(س) آمل توانست در بین بسیج خواهران استان رتبه اول را کسب کند.

 

خانم مهربان با بیان این که 213 نفر از طلاب این حوزه عضویت فعال در بسیج را دارند، خاطرنشان کرد: بسیجیان در عرصه های مختلف فرهنگی ساماندهی شده اند که به ایفای وظایف می پردازند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهراء(س) آمل در پایان گفت: 40 نفر از طلاب حوزه علمیه نیز به عنوان مربی حلقه های شجره طیبه صالحین با سپاه ناحیه شهرستان همکاری دارند./950/ت302/ب

ارسال نظرات