۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۴۸۰۶۶

پژوهش دارای بیشترین راندمان در حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در صورت سرمایه‌گذاری مناسب در بخش پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، شاهد بیشترین برون‌داد و محصول در میان طلاب و فارغ‌التحصیلان خواهیم بود.
حجت الاسلام حصاري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری با بیان این‌که پژوهش باید هم در فرآیند فعالیت علمی و هم در برون‌داد، نقش محوری داشته باشد، گفت: منظور از این‌که پژوهش در فرآیند، نقش محوری داشته باشد، این است که یکی از محورهای نظام علمی یا نظام تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران را محور پژوهش تشکیل می‌دهد.
وی افزود: بنابراین اگر هدف نهایی و رسالت تأسیس مدارس علمیه و انجام فعالیت‌های علمی در مدارس را به سه بخش تقسیم کنیم، یک بخش آموزش است که انتقال دانش را عهده‌دار است و دو بخش دیگر شامل بینش و ارزش می‌شود که برعهده معاونت‌های پژوهش و فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار دارد، این محورها نیز باید به همان شیوه و به همان اندازه‌ای که نظام آموزشی تعریف می‌شود، نظام یابد و محوریت پیدا کند.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: پژوهش از بین همه نقش‌های طلبگی برای خواهران متناسب‌تر، کارآمدتر و امن‌تر است، زیرا اگر پژوهش، تبلیغ‌، تدریس و مدیریت محیط‌های فرهنگی را به عنوان رسالت‌های طلبگی در نظر بگیریم،‌ پژوهشگری برای خواهران طلبه با ایفای وظایف همسری، مادری و تربیتی سازگارتر است و به حضور فیزیکی در بیرون خانه چندان نیاز ندارد.
وی اظهار داشت: با توجه به به امکانات نرم‌افزاری فراهم‌آمده، به سادگی و سهولت یک خواهر طلبه می‌تواند بیشترین کار پژوهشی و علمی را انجام دهد و نیاز گسترده‌ای از جامعه را پاسخگو باشد.
حجت‌الاسلام حصاری با اشاره به این‌که رسالت‌هایی نظیر تدریس، تبلیغ و مدیریت مستلزم حضور بانوان در بیرون از فضای خانه است، افزود: این فعالیت‌ها ممکن است با مسؤولیت‌های دیگر بانوان در تعارض باشد، ضمن اینکه موفقیت طلبه در این سه عرصه نیز مرهون برخورداری از توان پژوهشی است.
وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری مناسب در بخش پژوهش در مرکز مدیریت و مدارس علمیه خواهران بالاترین راندمان را در بروان‌داد حوزه در میان طلاب و فارغ‌التحصیلان در پی دارد، ابراز داشت: ظرفیت گسترده‌ای در امر پژوهش خواهران طلبه بلااستفاده مانده است به ویژه در بخش‌هایی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مخاطب آن، خانم‌ها هستند، پس امر پژوهش باید نظام‌مند و با برنامه منسجم تعریف شود و همه الزامات آن را بپذیریم. /907/د102/ی
ارسال نظرات