۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۵۲۳۴۹
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی:

آثار آیت الله جوادی آملی در اختیار کانون های مساجد قرار می گیرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی از توزیع 137 جلد از آثار حضرت آیت الله جوادی آملی در قالب 672نرم افزار کتابخانه دیجیتال در بین کانون های مساجد استان خبرداد.
کانون هاي مساجد

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیر خانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با بیان این که در حال حاضر هزار و 376 کانون فرهنگی هنری در سطح خراسان رضوی فعال است، تصریح کرد: از این تعداد 294 کانون فرهنگی هنری در مشهد و مابقی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان پراکنده است.  

وی در ادامه از توزیع 137 جلد از آثار حضرت آیت الله جوادی آملی در قالب 672نرم افزار کتابخانه دیجیتال در بین کانون های مساجد خبرداد و تصریح کرد: این نرم افزارها در بین کانون های تخصصی استان و کتابخانه های مخزن دار کانون های مساجد خراسان رضوی توزیع می شود.

وی در ادامه به تشریح ویژگی های این نرم افزار و موضوعات محوری آن پرداخت و اظهار داشت: آثار گنجانده شده حضرت آیت الله جوادی آملی در این نرم افزار با موضوع فقه، فلسفه، تفسیر، عترت پژوهی، فلسفه، عرفان، کلام و اخلاق است و از سویی این نرم افزار دارای قابلیت جستجوی موضوعی به صورت فهرست کتب، تعیین دامنه فهرست آیات، انتقال آیه به متن کتب، انتقال روایت به متن کتب و فهرست کلمات است.

عبداللهی در ادامه با بیان این که یادداشت، چاپ، نمایه، نگارخانه و پژوهش از امکانات دیگر نرم افزارکتابخانه دیجیتال است، تصریح کرد: در حال حاضر 16 مرکز خانه دیجیتال در خراسان رضوی فعال است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در خصوص دیگر برنامه های این دبیرخانه از راهیابی10گروه سرود راه یافته از میان 60 گروه به مرحله کشوری جشنواره سرود روستایی خبرداد و اظهار داشت: در رده سنی بالای 15 سال گروه های سرود ولایت عشق از بخش طرقبه استان خراسان رضوی و گروه انصار المهدی روستای مزار خراسان رضوی نیزاز گروه های سرود منتخب راه یافته به مرحله کشوری جشنواره سرود روستایی هستند.

وی در ادامه از 30 دی به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره پژوهشی 'اسوه برتر' با محوریت بررسی سیره امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ نماز ویژه اعضای کانون های مساجد خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: به 10 نفر برتر این دوره پژوهشی جوایز نفیسی اهدا می شود./934/ت303/ب

ارسال نظرات