۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۲۵۸۱
حجت الاسلام رفیعی:

دفاع از حریم اهل بیت وظیفه شیعیان است/ نباید به بهانه روشنگری سیاسی به دیگران هتاکی کنیم

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به هجمه گسترده وهابیت علیه اهل بیت(ع) گفت: امروز دفاع از حریم اهل بیت(ع) وظیفه هر شیعه است.
حجت الاسلام محمد ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) دفاع از حریم اهل بیت(ع) را وظیفه همه شیعیان دانست و اظهار داشت: امروزه وهابیت خبیث همه تلاش خود را معطوف داشته تا آثار اهل بیت(ع) را از بین ببرد.


وی افزود: دفاع همیشه نظامی نیست بلکه می توان با مال، جان، زبان و قلم از حریم اهل بیت(ع) دفاع کرد؛ همان گونه حضرت به دئبل فرمود تو با قلب و زبانت ما را یاری می کنی؛ در تاریخ نمونه های این چنینی زیاد وجود داشته است.


این استاد حوزه و دانشگاه در توضیح بخشی از روایت امام علی(ع) که می فرماید ما را با رعایت تقوا یاری کنید، گفت: شیعه اگر تقوا داشته باشد می تواند دیگران را جذب کند؛ اگر رفتار زیبایی داشته باشیم و مردم دیدند که اهل دروغ و دیگر رذائل اخلاقی نیستیم مجذوب منش می شوند و این کار نوعی ترویج تشیع است.


حجت الاسلام رفیعی با اشاره به حساسیت عملکرد صاحب منصبان ابراز داشت: کسانی که به نوعی انتصاب به اسلام دارند از جمله روحانیت،مسؤولان، پاسداران، رؤسای مساجد و هیأت ها باید خیلی مراقب رفتار خود باشند؛ دیده شده برخی به خاطر رفتار بد یک فرد متدین از دین زده شده اند؛ اگر رفتار چنین افرادی خلاف شئون دین باشد لطمه می زند.


آیت الله تهرانی نمونه ای از یاوران اهل بیت بود

وی با اشاره به تأثیرگذاری مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی گفت: اوایل انقلاب از سوی امام(ره) به ایشان پیشنهاد شد که به شورای نگهبان بروند؛ ایشان در جواب گفت اگر شما امر بفرمایید می پذیرم اما اگر صرفا یک پیشنهاد است، اجازه بدهید ارتباط خود را با نسل جوان حفظ کنم؛ نتیجه کار ایشان این شد که جوانان زیادی از درس اخلاق ایشان بهره بردند که تعداد زیادی از آنها در تشییع جنازه ایشان اشک می ریختند و به سر می زدند.


عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه آیت الله بهجت و آیت الله تهرانی را حجت میان مردم دانست و اظهار کرد: در همه زمان ها این حجت ها وجود دارند تا مردم آنها را ببینند و درس بگیرند، کار های ایشان ارزش دارد و می ماند؛ این نمونه ای از یاری کردن اهل بیت(ع) است.


حجت الاسلام رفیعی تلاشگری، عفت پیشگی و محکم بودن را از دیگر موارد یاری کردن اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: شیعه نباید بد دهان باشد، آبروی دیگران را بریزد یا اهل غیبت و تهمت باشد؛ هرچه مسؤولیت شخص بیشتر باشد باید رفتار و سخنان خود را بیشتر کنترل کند در دنیای امروز هر حرفی را که بزنیم به سرعت در تمام شبکه ها و سایت ها پخش می شود و نمی توان آن را تغییر داد.


نباید به بهانه روشنگری سیاسی به دیگران هتاکی کنیم

وی اضافه کرد: صاحبان تریبون، روحانیت، مداحان باید توجه داشته باشند که تنها در حیطه وظایف خود سخن بگویند؛ مطرح کردن مسائل سیاسی و روشنگری در این زمینه خوب است اما نباید در آن هتاکی و دریدگی باشد؛ در روایت آمده کار قبیح از هر کسی که سر بزند زشت و کار نیک از هرکه باشد خوب است.


استاد حوزه و دانشگاه استواری در اعتقادات را موجب یاری شدن اهل بیت(ع) دانست و گفت: با وجود این که این همه وهابیت علیه اهل بیت(ع) کار می کند بمب گذاری در حرم های شریف می کنند تا شیعیان به زیارت نروند، می بینیم که در کربلا مراسم اربعین با چه استقبال عظیم و پرشوری مواجه شد؛ در برخی دوران های تاریخ اسلام مانند زمان معاویه کسی جرأت نداشت این چنین از حریم اهل بیت(ع) دفاع کند.


پیوند عاشورا با قیام مردم، شاه را از مملکت بیرون کرد

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به حماسه 19 دی و آغاز حرکت های انقلابی مردم از شهرمقدس قم ابراز داشت: در طول تاریخ انقلاب هرکجا که قیام مردم به نحوی با اهل بیت(ع) پیوند می خورد موجب پیروزی می شد؛ پیوند اربعین و عاشورا با قیام مردمی شاه را از مملکت بیرون کرد؛ شعار مردم در آن سال ها علیه یزید زمان بود.


وی در بخش دیگر سخنان خود به روایتی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت می فرماید خوشا به حال 5 گروه از امت من، کسانی که با اهل بیت(ع) باشند و مقابل آنها نباشند، کسانی که می خواهند آنها را عزیز کنند در زمانی که دشمنان می خواهند آنها را زمین بزنند، کسانی که وقتی به ایشان ظلم می شود یاری شان می کنند، کسانی که به اهل بیت مأوا می دهند زمانی که عده ای آنها را طرد می کنند، کسانی که نام اهل بیت(ع) را زنده نگه دارد.


عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه برگزاری هیأت ها و مراسمات عزاداری اهل بیت(ع) را از مصادیق مأوا دادن به ایشان دانست و افزود: وهابیت با تخریب حرمین عسگرین نتوانست به هدف خود برسد زیرا شیعیان در بازسازی، آنجا را بسیار بزرگتر کرده اند.


جدا کردن ثقلین موجب تفرقه میان مسلمانان شد

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که حدیث ثقلین از مشهورترین احادیث شیعه و سنی است، گفت: اما کسانی با جدایی انداختن میان قرآن و عترت موجب تفرقه بین مسلمانان شدند به همین دلیل اکنون بیش از 70 فرقه در اسلام وجود دارد؛ حسبنا کتاب الله تازگی ندارد از همان بستر بیماری پیامبر(ص) این افکار مطرح شد و اشاعه پیدا کرد./928/پ202/پ

ارسال نظرات