۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۵۶۳۱۲
پس از دروغ پراکنی های چندروزه بی بی سی

خبرنگار بی بی سی: شواهدی در خصوص ارسال سلاح از ایران به شورشیان سومالی ، وجود ندارد

خبرگزاری رسا _ خبرنگار بی بی سی، در گزارش ناظران سازمان ملل، شواهدی در خصوص ارسال سلاح از ایران به شورشیان سومالی ، وجود ندارد.
سومالي يمن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری  شبکه بی بی سی که به بررسی مساله دخالت  ایران در جنگ های داخلی سومالی و ارسال سلاح برای شبه نظامیان اسلامگرای مخالف دولت از سوی جمهوری اسلامی می پرداخت گفت: البته شواهد خیلی زیادی در این مورد وجود ندارد و گزارش ها حاکی است ، روی گلوله هایی که منتسب به ایران است کدهای حک شده مجهول بوده و مشخص نیست مربوط به کدام کشور می باشد

 رئیس دستگاه امنیت ملی یمن نیز اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی قاطعانه و به طور کامل، ارسال هرگونه محموله سلاح از سوی ایران را تکذیب کرده بود.

این گزارش در حالی از سوی بی بی سی پخش می شود که این شبکه طی روزهای اخیر مدعی شده بود : ناظران سازمان ملل متحد به خبرگزاری رویترز گفته اند که شبه نظامیان اسلام گرا در سومالی از طریق شبکه های متصل به ایران و یمن اسلحه تهیه می کنند.

بی بی سی حتی پا را فراتر نهاده و اعلام کرده بود :  دولت یمن از ایران خواسته از ارسال اسلحه به این کشور خوداری کند.

به نظر می رسد با روشن شدن زوایای بیشتری از این مساله و عدم دخالت ایران ، بی بی سی با تغییر موضع 180 درجه ای سعی در پوشاندن رسوایی دارد که طی روزهای گذشته مرتکب شده است.

 

البته صاحبنظران عرصه رسانه بر این باورند که این مساله یعنی اتهام زنی بی دلیل در ابتدا و ایجاد موج کاذب و فشار روانی بر یک کشور و تغییر موضع پس از ماهیگیری از این آب گل آلود از شگردهای همیشگی بی بی سی است ./9161/ خ

ارسال نظرات