۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۵۷۰۰۰
از فردا؛

پذیرش بدون آزمون حوزه‌های علمیه خواهران آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا - معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران از پذیرش بدون آزمون 12 هزار طلبه در سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید خبر داد.
آزمون ورودي حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در نشست خبری که پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگاران در مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران برگزار شد، گفت: در سال تحصیلی آینده در سطح دو حوزه علمیه خواهران، 12 هزار طلبه و در سطح سه، هزار و پانصد طلبه تحصیل خواهند کرد.
وی با اشاره به این‌که برای سال تحصیلی آینده آزمون سطح سه حوزه علمیه خواهران با آزمون‌های دوره تربیت مدرس هم‌زمان برگزار می‌شود، افزود: مدرک سطح دو حوزه علمیه خواهران  معادل کارشناسی و مدرک سطح سه معادل کارشناسی ارشد است.
وی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین اهداف سطح دو حوزه خواهران تربیت مشاوران مذهبی، مبلغان کارآمد، تربیت مربیان و معلمان معارف اسلامی و کارشناسان مسائل دینی است و تلاش می‌کنیم در این سطح استعدادهای برتر را برای تحصیل در مقاطع بالاتر آماده کنیم.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان این که در سطح سه حوزه علمیه خواهران تلاش می‌کنیم تا برای دوره عمومی و برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، مدرسان شایسته تربیت کنیم، تربیت محقق و پژوهشگر در گرایش‌های مربوطه و تربیت مبلغان کارآمد و مدیران از دیگر اهداف سطح سه حوزه خواهران برشمرد.
وی ابراز داشت: حوزه‌های خواهران در دوره‌های مختلف حضوری، نیمه حضوری، مجازی، تمام وقت و پاره وقت برای سطح دو و سه و دوره غیر حضوری ویژه سطح سه از خواهران واجد شرایط نام‌نویسی می‌کند و تعداد پذیرفته شدگان دو تا سه برابر ظرفیت موجود خواهد بود که بعد از مصاحبه افراد دارای شرایط کامل پذیرش می‌شوند.   
معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با اشاره به شرایط شرکت در این آزمون‌ها بیان داشت: داوطلبان دوره حضوری باید افزون بر داشتن مدرک دیپلم نظام آموزشی، حداکثر 30 سال سن داشته باشند اما برای دوره نیمه‌حضوری این شرایط سنی وجود ندارد.
وی با بیان این‌که برای سال تحصیلی آینده آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خواهران حذف شده و طلاب بر اساس سوابق تحصیلی دوره متوسطه پذیرفته می‌شوند، افزود: داوطلبانی که می‌خواهند در سطح سه حوزه علمیه خواهران پذیرفته شوند، باید دارای مدرک دوره عمومی بوده و معدل متناسب با هر گرایش تحصیلی را کسب کرده باشند.
راه‌اندازی 27 مدرسه علمیه جدید برای طلاب خواهر سطح دو
حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 27 مدرسه علمیه برای سطح دو احداث شده است و در این سطح رشته‌هایی همچون تفسیر علوم قرآن، کلام اسلامی، فقه اسلامی، تاریخ اسلام، فقه و اصول، کلام اسلامی با گرایش امامت، مهدویت و فرق و مذاهب اسلامی، ادبیات عرب، مطالعات اسلامی زنان و اخلاق تدریس خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که در سال تحصیلی جدید پنج رشته به رشته‌های سطح سه اضافه شده است، گفت:  در این سطح نیز پنج مدرسه علمیه برای پذیرش طلاب راه‌اندازی شده است.
اضافه شدن سطح چهار به حوزه علمیه خواهران
 معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی که برای اضافه کردن سطح چهار حوزوی به دوره‌های آموزشی حوزه علمیه خواهران شده است و امید داریم از سال تحصیلی جدید بتوانیم این سطح را در حوزه خواهران قم در رشته‌های فقه و اصول، تفسیر و کلا م وفلسفه اجرایی کنیم.
وی هدف از برگزاری سطح چهار را ورود طلاب خواهر به عرصه نظریه‌پردازی عنوان کرد و افزود: هدف اصلی این مقطع تربیت خواهران دین‌شناس و صاحب‌نظر در عرصه‌های مختلف به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای علمی و معرفتی جامعه اسلامی است.
حجت‌الاسلام حسینی ابراز داشت: این سطح علمی ابتدا در قم و پس از آن در استان‌هایی همچون اصفهان و تهران که دارای ظرفیت علمی کافی هستند، اضافه می‌شود تا طلاب بتوانند در مدارس علمیه خواهران به بهترین سطح علمی دست پیدا کنند.
وی با بیان این که تعداد طلاب خواهر در کل کشور نزدیک به 65 هزار نفر است، گفت: نزدیک به پنجاه هزار نفر از این افراد تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه های خواهران قم هستند که در بیش از 370 واحد اموزشی و تربیتی در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.
معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در پایان با اشاره به این‌که خواهران علاقمند به تحصیل دروس حوزوی می‌توانند از فردا اول اسفندماه برای پذیرفته شدن در مدارس علمیه خواهران اقدام به نام‌نویسی کنند، گفت: مهلت نام‌نویسی تا 28 اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت./907/پ202/ی
ارسال نظرات