۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۵۷۶۲۵
نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس:

تصور حل مشکلات کشور با مذاکره با آمریکا کوته فکری است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصور حل مشکلات جمهوری اسلامی ایران از طریق مذاکره با ایالات متحده آمریکا را تصوری باطل و اشتباه خواند.
جواد هروي نماينده مردم قائنات در مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جواد هروی نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم قائنات در خانه ملت، عصر جمعه در نشست طلاب این شهرستان در قم، با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا، تصریح کرد: تدبر و مطالعه تاریخ معاصر نشان می دهد که حتی در یک مورد هم آمریکا نسبت به ما حسن نیت نداشته است. 
وی تاکید کرد: اوج کوته فکری و کوته بینی است که اگر تصور کنیم با مذاکره با آمریکا مشکلات اقتصادی ما حل می شود، بلکه در مقابل مشکلات ما بیشتر هم خواهد شد. 
نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره ویژگی های رییس جمهور آینده، خاطرنشان کرد: در این خصوص باید منتظر فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشیم و ببینیم ایشان چه معیارهایی را تبیین می فرمایند. 
هروی تصریح کرد: بنده معتقدم باید کسی را به عنوان رییس جمهور آینده انتخاب کنیم که توان رفع مشکلات اقتصادی کشور را داشته باشد و از سویی دیگر نگاه، خواست و باورهای مردم را داشته و دغدغه رفع مشکلا آنها را داشته باشد و بخواهد به مردم عزت بدهد. 
وی درباره نقش تحریم ها در مشکلات و نابسامانی های اقتصادی نیز گفت: هرچند تحریم ها مشکلاتی را ایجاد کرده اما به نظر ما سؤ مدیریت نقش بیشتری در این میان داشته است. 
این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر در وضعیت کنونی دچار مشکلات اقتصادی شده ایم باید ریشه آن را در مسائل فرهنگی جستجو کنیم.
هروی عرفان های کاذب، ترویج کلیساهای خانگی و ترویج فرهنگ منحط غربی را تهدیدی برای جامعه دانست و یادآورشد: ریشه تمام مشکلات کشور نارسایی های فرهنگی است و اگر به این مساله درست پرداخته بودیم شاهد این ناهنجاری ها نبودیم. 
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرچند تلاش ها و اقدامات فراوانی نیز در این راستا انجام شده، اما با توجه به هجمه و سرمایه گذاری همه جانبه دشمنان، میزان تلاش ما متناسب با هجمه ها نبوده است.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی به مشکلات استان خراسان جنوبی و شهرستان قائن به ویژه کاستی های عرصه فرهنگی اشاره کرد و از مسؤولان خواست به این استان و منطقه بیشتر توجه کنند.
وی خواستار تشکیل اتاق فکری متشکل از نخبگان حوزوی و دانشگاهی قائنات به منظور بررسی مسائل فرهنگی این شهرستان شد و تاکید کرد: ما برای ارتقای مسائل فرهنگی شهرستان به کمک حوزویان نیاز مبرم داریم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر این که امروز نبرد ما با دنیای استکبار نبرد علمی و فرهنگی است، گفت: رشد علمی ایران نسبت به قبل از انقلاب اسلامی حیرت آور است و دشمنان ما نیز به این مساله اذعان دارند.
هروی با بیان این که حرکت های علمی باید مکمل عرصه فرهنگ باشند، یادآورشد: هرچند رشد علمی ما تعجب جهانیان را به همراه داشته است، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که عناصر علمی باید عناصر فرهنگی نیز برای کشور ما باشند. /924/پ202/ج
 
ارسال نظرات