۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۶۷۹
آیت الله نوری همدانی در دیدار با فارغ التحصیلان مهدویت خراسان رضوی ؛

زنان مؤمن ، منتظران واقعی را تربیت می کنند

خبرگزاری رسا- آیت الله نوری همدانی گفت: طلبه ها سرباز امام زمان (عج) هستند ، لذا بانوانی که درعرصه مهدویت فعالیت می کنند دانشجویان و طلاب دیگر را نیز با این معارف زیبا آشنا کنید ، هر آنچه که آموختید عمل کنید تا بتوانید منتظران واقعی را تربیت کنید .
زنان مؤمن ، منتظران واقعی را تربیت می کنند
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع عالی قدر شیعه، در دیدار اختصاصی با دانش پژوهان خواهر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی ،در شهر قم گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب این است که زنان موقعیت خودشان را بدست آوردند، موقعیتی که قبل از انقلاب وجود نداشت.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به کتاب جایگاه بانوان اسلام که از نوشته های ایشان است ، ادامه دادند:این کتاب در چند فصل نوشته شده است در زمان جاهلیت و قبل از اسلام زنان در تمام دنیا موقعیت و ارزش خود را از دست داده بودند، با ظهور اسلام این موقعیت به زنان داده شد و با انقلاب اسلامی این موقعیت احیا شد.
ایشان به بخش دیگری از این کتاب با عنوان چهره زن در تاریخ اشاره کرد و افزود:در این فصل نمونه های فراوانی از مظلومیت بانوان در دنیا در طول دوران های مختلف اشاره شده است .
این مرجع عالیقدر شیعه چهره زن در قرآن را بخش دیگری از این کتاب برشمرد و افزود:زن در قرآن جایگاه مهمی دارد، همان ارزشهایی مانند جهاد، شهادت ، اخلاق ، تقوا، برای زن و مرد یکسان عنوان شده است و در این کتاب به آیات فراوانی از قرآن کریم پیرامون جایگاه زنان بیان شده است.
ایشان به جایگاه و منزلت بانوان در فرهنگ اهل بیت (علیهم اسلام) اشاره کرد و ادامه داد:بانوان و طلاب خواهر ، خطبه حضرت فاطمه(س) را بخوانند ترجمه کنند ، شرح بدهند ، حضرت فاطمه (س) بعد از جریان بعثت ، غدیر خم و سقیفه مانند یک سرباز ولایت مدار عمل کردند و برای حفظ حریم ولایت به شهادت رسیدند.
آیت الله نوری همدانی به چهره زن در انقلاب اشاره کرد و افزود:زنان در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش بارزی داشتند ،یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی ، ارزش و عظمت بخشیدن به جایگاه زنان بوده است .
ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به بانوان گفت:کتاب صحیفه نور  و وصیت نامه ی امام خمینی (ره) را بانوان مطالعه کنند.
معظم له با بیان اینکه غرب به دنبال تخریب چهره زن مسلمان با بی حجاب شدن زنان در جامعه است ، افزود:در حال حاضر غرب تلاش می کند تا با غربی کردن چهره بانوان در جامعه اسلامی ، جامعه را به فساد بکشاند.
ایشان با اشار ه به نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ادامه دادند:ایجاد حماسه کارساده ای نیست،ایجاد و آمادگی تأثیر به سزایی دارند، در انتخاباتی که پیش رو داریم ، مردم یک فرد ولایت مدار که دلسوز باشد و با مشکلات داخلی و خارجی مردم آشنا است رای بدهند.
ایشان خطاب به بانوان فارغ التحصیل دوره های معارف مهدویت خراسان رضوی گفتند:تلاش کنید تا صاحب قلم  شوید،در گزینش دقت کنید زیرا در شاگرد تأثیر گذار است ، نماز شب را فراموش نکنید ، طلاب علوم اسلامی نماز شب خوان باشید.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد: به ما طلبه های می گویند سرباز امام زمان (عج) هستیم ، لذا شما بانوانی که در عرصه مهدویت فعالیت می کند و آماده هستید تا دانشجویان و طلاب دیگر را نیز با این معارف زیبا آشنا کنید ،خود سازی کنید هر آنچه که آموختید عمل کنید تا بتواند منتظران واقعی را تربیت کنید .
در آغاز این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید جعفرموسوی نسب ، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی به معرفی این نهاد پرداخت .
گفتنی است از سال 86 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به حال بیش از 1000 نفر در سطح استان با معارف مهدویت آشنا شدند .

 

ارسال نظرات