۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۶۳۸۳۰
زاکانی در نشست خبری:

جامعه نیاز به انقلاب اخلاقی و فرهنگی دارد

خبرگزاری رسا ـ نامزد جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی گفت: ما معتقدیم جامعه نیاز به یک انقلاب اخلاقی و فرهنگی دارد و از این منظر هم ضرورت انقلاب اخلاقی در جامعه و هم توجه به قانون و قانون‌مداری به عنوان یک اصل باید در جامعه ما مورد دقت قرار بگیرد.
زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری علیرضا زاکانی، نامزد جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، امروز در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

در این نشست وی ضرورت حضور خود در انتخابات را این‌گونه تشریح کرد: نخستین ضرورت این‌که انقلاب اسلامی دارای غایتی است و برای رسیدن به آن غایت نیاز به حرکت در مسیر درست داریم؛ از این رو گفتمان پیشرفت اسلامی گفتمان اساسی است که مبتنی بر اندیشه‌های ناب و نگاه اجتهادی امام و مقام معظم رهبری و با بهره‌مندی از همه دستاوردها و در واقع اندیشه و نظراتی که در این چارچوب وجود دارد امکان را فراهم می‌کند که راه رسیدن به آن غایت در نزدیک‌ترین زمان برای ما فراهم شود.

نامزد جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی تفکر و حاکمیت گفتمان انقلابی در کشور را برای امروز و فردای انقلاب کاملا آشکار دانست و اظهار داشت: این همان تفکری است که اصل انقلاب بر پایه آن به پیروزی رسید و هشت سال دفاع مقدس بر پایه آن اداره شد و کم‌کم رنگ باخت و ما موظفیم که تجلی و حاکمیت مجدد آن را در جامعه پیگیری کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که این همان تفکری است که امام راحل در سال 67 آن را ضامن بقای این انقلاب دانست، ابراز داشت: از این منظر نوع نگاه ما به رهبر معظم انقلاب تغییر خواهد کرد؛ از این رو با افتخار گفتیم که ما مقلد رهبر و خدمت‌گذار مردمیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید به همه شعارهای انقلاب اسلامی توجه کنیم، گفت: معتقدم استقلال‌خواهی، آزادی‌طلبی، اصلاح‌طلبی در چارچوب قانون اساسی، عدالت‌خواهی و مبارزه دقیق و واقعی با فقر فساد و تبعیض، از جمله اموری است که همه باید یک‌‎جا مورد توجه قرار گیرند تا به صورت تقویت متقابل، جامعه متناسبی از نظام را که در آن رفاه مادی و زمینه رشد و تکامل انسان‌ها مهیاست، فراهم کند.

وی همچنین ویژگی دیگر جامعه اسلامی را اداره جامعه بر محور شایستگان دانست و تصریح کرد: ما باید با کار کارشناسی دقیق و خردمندانه و با تدبیر به سمت اهداف جامعه حرکت کنیم و با کمک از همه ظرفیت‌هایی که ممکن است در جامه اسلامی وجود داشته باشد، این مسیر را دنبال کنیم، از این رو معتقدم خردمندان باید خردورزانه جامعه اسلامی را اداره کنند و کارشناسی علمی دقیق مد نظر قرار گیرد؛ افزون بر این در این مسیر ما نیازمند توان و پتانسیل بالای جوانان عزیز هستیم و از روحیه و توان آن‌ها باید به عنوان موتور محرک حرکت در مسیر رشد و پویایی جامعه اسلامی بهره بگیریم.

زاکانی با اشاره به ضرورت حاکمیت اخلاق در جامعه اسلامی، ادامه داد: ما معتقدیم جامعه نیاز به یک انقلاب اخلاقی و فرهنگی دارد و از این منظر هم ضرورت انقلاب اخلاقی در جامعه و هم توجه به قانون و قانون‌مداری به عنوان یک اصل باید در جامعه ما مورد دقت قرار گیرد.

 وی گفت: ما باید در مسیر اجرای اهداف انقلاب اسلامی از توانمندی‌های سه قوه به صورت مشترک استفاده کنیم؛ بنده افتخار دارم که فرزند مجلس هستم و اگر در دولتی که به امید خدا و رای مردم شکل خواهد گرفت مردم عزیزمان بیشترین انسجام و همکاری بین قوا را خواهند دید.

نامزد جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به حوزه سیاست خارجی در مواجهه با دشمنان و مخالفان نظام اسلامی، تصریح کرد: ما در این مسیر راه مقاومت مدبرانه و دوری از هیجان‌زدگی و دوری از پریشان‌خاطری و در واقع سازش در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنیم ما نه رفتارهای هیجانی که در سطح بین‌الملل شکل می‌گیرد را قبول داریم نه رفتارهایی که یک عده فکر می‌کنند که مشکلات داخل کشور را با اتکا به توانمندی‌های دیگران می‌توانند حل کنند و نسبت به توانمندی‌های داخل کشور غفلت می‌ورزند.

وی همچنین با اشاره به این‌که ما تعامل‌گرایی عزتمندانه با کشورهای جهان را به عنوان یک اصل می‌دانیم، گفت: ما کمک به مسلمانان و مستضعفان جهان را آن‌گونه که در قانون اساسی به آن تاکید شده به عنوان اصلی اساسی برمی‌شماریم و همکاری متقابل را به همه کشورها غیر از کشورهایی که خط قرمز ما هستند را دنبال خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان این‌که ما بر اساس یافته‌هایی که از ضرورت‌های اساسی انقلاب اسلامی است پا به این عرصه گذاشته‌ایم، ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم هم ایده و گفتمانی از جنس انقلاب را به جامعه عرضه کنیم و هم راه‌های دقیق و برنامه‌های صحیحی را برای رسیدن به اهداف انقلاب فراروی جامعه قرار دهیم.

 زاکانی بیان داشت: امیدواریم در این مسیر بتوانیم با همه کشورهای جهان به جز رژیم اسرائیل غاصب و آمریکا تا وقتی که بر شرایط فعلی خود تاکید می‌کند تعامل داشته باشیم و امیدواریم که با اقتدار داخلی راه‌ها و مسیرهای آینده خود را هموار کنیم./9591/پ202/ج

 

ارسال نظرات