۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۶۵۲۸۲

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تجلیل از معلمان بخش جعفرآباد قم، تجلیل از مقام علمی و عرفانی آیت‌الله جوادی آملی و تجلیل از معلمان دبیرستان صدرای قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم،‌ همایش تجلیل از معلمان نمونه بخش جعفرآباد به مناسبت هفته معلم با حضور امام جمعه جعفریه و مسؤولان این بخش برگزار شد.
در این مراسم باشکوه حجت‌الاسلام اکبری‌نیا به جایگاه معلم در نظام هستی پرداخت و گفت: نبی مکرم اسلام(ص) در بخشی از خطبه شریف خود به این موضوع اشاره و می‌فرماید که فضیلت عالم و معلم از دریاها و کوه‌ها و ریگ‌های بیابان و موهای بر بدن شتران زیاد بوده و قابل احصا نیست و نشستن در محضر آنان به مثابه جلوس در بهشت است و مدت زمانی که در حضور عالم انسان می‌نشیند تمامی فرشتگان بر او استغفار می‌کنند.
این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: خداوند به چهار گروه عنایت ویژه دارد که عبارت از معلمان، متعلمان، ناظران جلسات علمی و دوستداران علم است که امیدواریم بتوانیم با تعلیم و تربیت نسل امروز در نظام جمهوری اسلامی جزو همه این گروه‌ها قرار گیریم.
این جلسه روز یکشنبه در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش جعفریه برگزار شد و در پایان از معلمان نمونه با اهدای هدایایی تقدیر شد.
گرامیداشت هفتمین روز درگذشت رئیس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد
مراسم گرامیداشت هفتمین روز درگذشت رییس فقید اداره تبلیغات اسلامی دستجرد با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
در این مراسم که در شهر دستجرد برگزار شد، علاوه بر حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده معاون فرهنگی، جلالوند معاون اداری و مالی، رؤسای ادارات تابعه تبلیغات اسلامی، کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مسؤولان و مردم بخش خلجستان نیز حضور داشتند.
حجت‌الاسلام عین‌الله صلواتی، کارشناس سابق اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم که از این نهاد فرهنگی دینی بازنشسته شده است، در این مراسم به ویژگی‌های مرحوم حجت‌الاسلام رفیعی‌پور اشاره کرد و گفت: ایشان مبلغی باصفا و دارای اخلاق حسنه‌ای بود که با مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به خوبی ارتباط برقرار می‌کرد.
وی همکاری مرحوم رفیعی‌پور با بخش اعزام مبلغ و نداشتن چشم داشت مالی در راستای انجام تبلیغ را یکی دیگر از ویژگی‌های آن مرحوم ذکر کرد.
حجت‌الاسلام صلواتی تأکید کرد: از نظر اخلاقی و بحث دنیاپرستی تأکید شد که خواسته‌های انسانی ظرفیت نهایی ندارد و هر چه به دنیا مشغول شویم از آخرت غافل می‌مانیم و از اصل و مایه ارزش انسان را از دست می‌دهیم.
این مبلغ دینی با بیان این‌که تحمل مشکلات، ایمان انسان را قوی می‌کند اظهار کرد: تحمل مشکلات ظرفیت انسان را بالا می‌برد و رحمت خداوند مانند بارانی است که از آسمانی می‌بارد و به دل سخت سنگ نفوذ نمی‌کند ولی جذب خاک نرم می‌شود.
انتخابات آینده در سرنوشت فعالیت‌های قرآنی تأثیرگذار است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری در سرنوشت فعالیت‌های قرآنی به شدت تأثیرگذار است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایش بزرگ مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی استان قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، جایگاه معلمان و جامعه قرآنی را بسیار والا دانست.
وی خطاب به مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی گفت: این‌که به عنوان یک نیروی قرآنی فعالیت می‌کنید قدر خودتان را بدانید، این خیلی مهم است که وقتی از شما بپرسند چه‌کاره هستید، بگوئید در محضر قرآن هستید و این مدال کمی نیست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: در این عصر و زمان کسانی نجات می‌یابند که حقیقتا دست به دامن قرآن و عترت باشند.
به گفته حجت‌الاسلام اسکندری قرآن و عترت یک حقیقت واحدند که در دو صورت جلوه کردند و اگر کسی به معنای واقعی در خدمت قرآن و عترت باشد از هر خطا و لغزشی مصون خواهد ماند.
وی با بیان این‌که جامعه قرآنی باید نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حساس باشد،‌ به اهمیت انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و خطاب به جامعه قرآنی گفت: خودتان را برای امر مهم و سرنوشت ساز انتخابات آماده کنید، دشمنان ما چشم امید دوخته‌اند که این انتخابات برگزار نشود، یا باشکوه نباشد و یا گزینه‌ای که مورد نظر جامعه دینی ما است انتخاب نشوند، بنابراین همان‌قدر که دشمنان ما بیدارند و تلاش می‌کنند ما هم باید بیشتر تلاش کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از ما حماسه خواستند؛ انتخابات معمولی در زمره حماسه قرار نمی‌گیرد، بلکه انتخابات حماسی باید پرشور و با شاخصه‌های اسلامی همراه باشد.
حجت‌‌الاسلام اسکندری از جامعه قرآنی خواست که شاخصه‌های یک انتخاب خوب از دیدگاه امام و رهبری را برای مردم تشریح کنند.
وی تأکید کرد: این انتخابات در سرنوشت فعالیت‌های قرآنی ما به شدت تأثیرگذار است، اگر کسی رییس‌جمهور شود که به انجام فعالیت‌های قرآنی معتقد باشد و برای نشر معارف قرآنی انگیزه داشته باشد، کار جامعه قرآنی پررونق‌تر، عمیق‌تر و گسترده‌تر خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان از مدیران مؤسسات قرآنی که با همه کمبودهایی که دارند تلاش گسترده‌ای در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی دارند و نیز از مربیان قرآنی که بدون چشم‌داشتی فعالیت می‌کنند قدردانی کرد.
تجلیل از مقام علمی و عرفانی آیت‌الله جوادی آملی
تعدادی از شاگردان خارج فقه آیت‌الله جوادی آملی از جمله مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از مقام علمی و عرفانی آیت‌الله جوادی آملی تجلیل کردند.
این مراسم روز یکشنبه در محل درس خارج فقه این مرجع تقلید در مدرسه علمیه فیضیه به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم برگزار شد.
حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش و کوشش طلاب و روحانیان در مسیر علم آموزی و نشر علوم اهل بیت(ع)، از دست اندرکاران برگزاری این مراسم قدردانی کرد.
این استاد برجسته حوزه تأکید کرد: آنچه که در این مراسم انجام شد را دعایی در حق حقیر می‌دانم و امیدوارم خداوند همه استادان و فرهیختگان را در راه نشر و ترویج علوم اهل بیت(ع) موفق بدارد.
تجلیل از 300 مربی و مدیر مؤسسه قرآنی در قم
کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: به مناسبت فرارسیدن روز معلم و سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی از 300 نفر از مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی در استان تجلیل شد.
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی در حاشیه همایش بزرگ مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی استان قم گفت: این همایش با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی از طریق پاس‌داشت مجاهدت‌های مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی برگزار شده است.
وی اضافه کرد: در این همایش از 300 نفر از مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی که با وجود مشکلات عدیده‌ای که دارند در حال توسعه و ترویج فعالیت‌های هستند تجلیل شد.
کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تجلیل از برترین‌های مسابقه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه «هل اتی» را یکی دیگر از برنامه‌های این همایش ذکر کرد و افزود: این مسابقه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با شرکت بیش از دو هزار نفر از علاقه‌مندان برگزار شد که در این همایش به 50 نفر از برترین‌های این مسابقه جوایزی اهدا شد.
پیروزی انقلاب اسلامی سبب رونق فعالیت‌های قرآنی شد
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، کارشناس دارالقرآن الکریم قم با بیان این‌که باید شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی باشیم، به گسترش فعالیت‌های قرآنی پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) هم اکنون شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی کشور هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از تلاش‌های علمی و فرهنگی شهید مطهری اظهار داشت: شاگردانی که در مکتب این شهید والامقام تربیت شده‌اند از فرهیختگان جامعه ما هستند.
کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهداف همایش مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی استان پرداخت و گفت: این همایش به منظور تجلیل از معلمان قرآن و مدیران مؤسسات قرآنی استان قم برگزار شد.
وی یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری همایش مربیان و مدیران قرآنی در حقیقت نشر و ترویج برنامه‌های قرآنی، توجه به مربیان قرآن و توجه جامعه به مسؤولان مؤسسات قرآنی است.
حجت‌الاسلام عظیمی در ادامه با اشاره به شرکت 2 هزار نفر در مسابقه سوره«هل اتی» اظهار کرد: برندگان مسابقه سوریه مبارکه«هل اتی» نیز جوایز خود را در این همایش دریافت کردند.
وی با بیان این‌که 31 مؤسسه قرآنی با مجوز اداره کل تبلیغات اسلامی در قم فعالیت می‌کنند، هدف از تأسیس این مؤسسات را خدمت قرآنی به آحاد جامعه، خدمت به مناطق محروم و توسعه فعالیت‌های قرآنی برشمرد.
کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت‌های بسیار خوب برخی از مؤسسات قرآنی استان، مؤسسات بیت‌القرآن امام علی، جبرئیل امین، نورالیقین، پارسا، فرهنگ اسلام، مائده‌النور و شیفتگان وحی را از جمله این موسسات برشمرد.
تجلیل از معلمان دبیرستان صدرای قم
در مراسمی از معلمان و مدیران دبیرستان علوم و معارف اسلامی صداری قم تجلیل شد.
این مراسم به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و روز معلم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در این مراسم شغل معلمی را ارزشمند و والا توصیف کرد و گرامی‌داشت از مقام معلم را ضروری دانست.
وی با تشریح برخی ویژگی‌های علمی و رفتاری آیت‌الله مطهری اظهار کرد: معلمان باید افتخار کنند که سالروز شهادت این نظریه‌پرداز مطرح به روز معلم نام گرفته است.
در پایان این مراسم از معلمان و دبیران دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تجلیل شد./907/پ202/پ
ارسال نظرات