۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۶۷۶۴۵
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هدف از برگزاری مسابقات قرآن ارتقای فکر معنوی و فردی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان با حضور در نخستین جلسه هم‌اندیشی همایش تجلیل از بانوان نخبه قرآنی اظهار کرد: هدف از برگزاری مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن کریم و تربیت حافظان ارتقای فکر و معنویت در جامعه است.
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، فاطمه شریعتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان، در چهارمین همایش تجلیل از بانوان نخبه قرآنی که با حضور مسؤولان موسسات و مراکز قرآنی برگزار شد، با بیان اینکه امروز در دهه چهارم انقلاب قرار داریم یعنی 40 سالگی انقلاب، اظهار کرد: کلمه چهل بیانگر تکامل است پس ما در دهه چهارم انقلاب باید سیر تکاملی جامعه را به سمت قرآن سرعت ببخشیم که البته تحقق این امر به عملکرد مؤمنانه زنان و مردان بستگی دارد.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان با یادآوری اینکه در آستانه برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هستیم، افزود: تلاوت قرآن و الحان قرآنی، تفسیر قرآن برای آن است که انسان زندگی منزه و پرهیزگارانه‌ای داشته و دنیا و آخرت خود را با معنویت و معرفت تزیین کند، پس اگر حافظ یا قاری قرآن تربیت می‌کنیم و یا اقدام به برگزاری مسابقات قرآن می‌کنیم هدف ارتقای فکری، معنوی، اجتماعی و عملی افراد جامعه است.


وی با عنوان این مطلب که ما می‌خواهیم زندگی و کشور ما از پرتو قرآن، روح معرفت و معنویت بگیرند و جان‌بخش برای جهان اسلام و جامعه بشری باشد، گفت: هرچند که از زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) چندین قرن می‌گذرد اما جامعه بشری هنوز آن طور که باید نتوانسته از برکات قرآن استفاده کند که البته موانع زیادی نیز در این مسیر وجود داشت که انقلاب اسلامی ایران این سد را شکست و امام خمینی(ره) این راه را باز کردند و در جامعه اسلامی ما قرآن و عترت در کنار یکدیگر قرار دارند که البته هیچ جای دنیا به این شکل نیست.  


شریعتی با بیان اینکه پیش از انقلاب محدودیت‌های زیادی از جهت دارا بودن حافظان و قاریان برجسته قرآن کریم داشتیم، اظهار کرد: در زمان گذشته وقتی قرائت قاریان مصری را می‌شنیدیم حسرت می‌خوردیم که چرا بهترین قاریان باید برای آنان باشد و ما قاری و حافظ برجسته قرآن نداشته باشیم اما امروز بهترین قاریان و حافظان قرآن در ایران اسلامی تربیت شده‌اند، در پرتو قرآن پیش می‌روند و این راه هنوز ادامه دارد.


وی یادآور شد: هم‌اکنون در دنیا شاهد بیداری در جهان اسلام و کشورهای مسلمان هستیم که این بیداری و نهضت مسلمانان جهان با الهام از انقلاب اسلامی ایران و به برکت خونی است که شهیدان این سرزمین داده‌اند.

شریعتی در بخش پایانی سخنان خود به وظایف جامعه قرآنی و به ویژه بانوان نخبه قرآنی در هدایت جامعه اشاره کرد و افزود: بانوان قرآنی باید پیشگام در مفاهیم و معنویت قرآن باشند و همچنین باید مبلغان خوبی در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشند که البته نقش سازمان‌ها و نهادهای قرآنی نیز در این زمینه اثرگذاری زیادی داشته و به طور مثال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... فعالیت‌های خوبی را دنبال می‌کنند./967/د102/س

ارسال نظرات