۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۶۹۱۵۷
با حضور چمران؛

افتتاحیه طرح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ افتتاحیه طرح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان تهران به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران و با حضور رییس شورای شهر تهران برگزار شد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، افتتاحیه طرح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان تهران عصر روز چهارشنبه هشتم خردادماه در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام صاحبی دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران گفت: کانون‌های مساجد تنها مجموعه‌ای هستند که به عنوان بزرگترین و گسترده ترین پایگاه‌های اوقات فراغت در سطح استان تهران فعالیت دارند.

حجت الاسلام صاحبی با توجه به وضع کنونی و در راستای سخنان مقام معظم رهبری محوریت فعالیت‌های کانون‌های مساجد را حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی معرفی کرده و افزود: در سال 91 تعداد 200 پایگاه و در سال 92 تعداد 1475 پایگاه در سطح استان تهران جهت غنی سازسی اوقات فراغت جوانان فعال شده است.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران فرهنگ را روح حاکم برهمه جوامع دانست و گفت: اگر این فرهنگ مورد خدشه قرار گیرد جامعه دچار دگرگونی و هرج و مرج می‌شود و چه بسا افرادی که در کانون‌ها پرورش یافته‌اند به دلیل برقراری ارتباط با یک منبع خوب و سالم از این خطر به دور خواهند ماند.

حجت الاسلام صاحبی در پایان افزود: امروز تعهد ما برای خلق حماسه سیاسی است و باید تمام ابزارهای مردمی، فکری و معنوی را برای خلق این حماسه با شکوه به کارگیریم.

درادامه مراسم مهندس چمران، رییس شورای شهر تهران درباره تاثیرات مدیریت شهری در تربیت نسل جوان و مساجد و رابطه این دو با هم گفت: در قانون اساسی انجام کارهای فرهنگی و هنری به عهده شورای اسلامی شهر است لذا نخستین دغدغه ما مساجد و امور فرهنگی در شهر و جوانان هستند.

ریس شورای شهر تهران پیش بینی بودجه‌ای برای مساجد در شورای شهر و همچنین مکان‌یابی مساجد موجود در سطح شهر و احداث مساجد در مناطق مورد نیاز را از جمله اقدامات انجام شده بیان کرده و گفت: با توجه به فضاهای موجود در شهرداری و فرهنگ سراها، بایستی این مراکز با هوشیاری و انسجام هرچه تمام‌تر و با به کارگیری افراد متدین در مساجد، مردم را در انتخاب اصلح یاری نمایند.

در پایان برنامه زرگر، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه محمد رسول الله و مسؤول کمیته فرهنگی اجتماعی قرارگاه شهید فهمیده پیش قدم شدن کانون‌های مساجد را نسبت به سایر حوزه‌ها در احیای اوقات فراغت جوانان مورد توجه قرار داد و گفت: در اینجا دو نکته اساسی وجود دارد اول آن‌که در مثلث مساجد، بسیج و محله باید ضلع سوم یعنی کانون‌های مساجد خالی نباشد.

وی نخستین هدف کانون‌های مسجد را پرکردن اوقات فراغت جوانان و همچنین انتقال اندیشه‌های امام و رهبری در هم‌آورد بزرگ مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) عنوان کرد و گفت: ما وظیفه داریم در این مراسم از طریق خاطره گویی، پخش فیلم و برگزاری مسابقات آحاد مردم را با اندیشه امام با رویکرد انتخابات آشنا سازیم./959/گ503/ص

ارسال نظرات