۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۶۹۲۶۲
مدیر حوزه علمیه قم:

نظام آموزشی حوزه‌های علمیه نیازمند انسجام بیشتر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت انسجام بیشتر در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه، ابراز امیدواری کرد که طرح‌های در نظر گرفته شده، سبب ارتقای علمی نظام آموزشی و تربیت و پرورش استعدادهای حوزوی شود.
حجت‌الاسلام فرخ فال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه قم در پانزدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم به بیان اهداف برگزاری این مراسم پرداخت و بر انسجام هرچه بیشتر نظام آموزشی در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

 
وی با اشاره به چهاردهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در سال گذشته، افزود: این اجلاسیه با محوریت تهذیب و تربیت و ارتقای آن در حوزه های علمیه برگزار شد که پیش اجلاسیه آن نیز با حضور اساتید نخبه حوزه علمیه قم تشکیل و محورهای متعددی در کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها به بحث گذاشته شد.
 
مدیر حوزه علمیه قم از طرح میثاق طلبگی به عنوان یکی از برکات چهاردهمین اجلاسیه اساتید نام برد و گفت: برای نخستین بار ورودی‌های حوزه علمیه قم پیش از سال تحصیلی در یک قرنطینه‌ای نسبت به ارائه فرهنگ حوزه و انتقال آنان از فرهنگ عمومی به فرهنگ حوزه، کار جدی به عمل آمد که براساس آن عذر افرادی که مستعد حضور در حوزه نبودند، خواسته شد.
 
وی ادامه داد: اجلاس پانزدهم با محوریت راهکارهای ارتقای علمی در نظام آموزشی شکل گرفت، در پیش اجلاسیه 51 عنوان از مسائل اساسی که نقش جدی در ارتقای علمی در نظام آموزشی حوزه دارد از سوی استادان مطرح شد و در کارگروه های متعدد در معاونت آموزش حوزه‌های علمیه بررسی خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام فرخ فال با بیان اینکه حوزه علمیه قم در سال‌های اخیر شاهد حضور گسترده طلاب در دروس است، اظهار کرد: با تعامل، توافق و همراهی بین کارگزاران و اساتید، محدوده‌های درسی کاملا مشخص شده‌اند و در نظام جدید محدوده‌ها همه مکاسب، کفایه و رسائل خوانده می‌شود.
 
وی با اشاره به ضرورت انسجام بیشتر در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه، ابراز امیدواری کرد که طرح‌های در نظر گرفته شده در پیش‌نشست‌های پانزدهمین اجلاسیه، سبب ارتقای علمی نظام آموزشی شده و تربیت و پرورش استعدادهای حوزوی بهتر از گذشته صورت گیرد./920/پ202/ی
ارسال نظرات