۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۷۰۱۵۴
معاون تهذیب حوزه علمیه زنجان:

فریادهای عدالت خواهی در جهان به برکت اندیشه های امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان گفت: فریادهای عدالت خواهی که امروز در سراسر جهان بلند است به برکت اندیشه امام خمینی (ره)است.
امام خميني

حجت الاسلام حسین محمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به ویژگی های بارز شخصیتی امام خمینی(ره) اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز شخصیتی حضرت امام (ره) که ایشان را از دیگر رهبران انقلاب های جهان متمایز می کرد، شجاعت و شهامتی بود که در وجود و زندگی ایشان موج می زد.

وی در ادامه با اشاره به آیه 39 سوره احزاب گفت: در این آیه نیز یکی از ویژگی های انسان های بزرگ و مبلغ دین، خشوع در برابر خداوند و شجاعت در برابر دیگران است که همه اینها در حضرت امام (ره) به وضوح قابل مشاهده بود و این عدم ترسی که در برابر دیگران داشتند، ثمره خداباوری و درک توحید از عمق وجود بود.

حجت الاسلام محمدی با بیان خاطراتی از امام (ره) که نشانگر آمادگی همیشگی ایشان برای جانبازی در راه حق بود، تصریح کرد: امام (ره) در برخی از خاطرات خود نقل می کنند که بنده در چندین جا به قطع رسیدم که دیگر لحظات پایانی عمر من است و ساواک مستقیما قصد جان مرا کرده است اما با این حال کوچک ترین تغییری در باور من و هدفی که آن را دنبال می کردم حاصل نشد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت جهانی حضرت امام (ره) و الگوگیری بسیاری از مظلومان جهان از ایشان افزود: وقتی که در وجود انسان خداشناسی چنین حل شده باشد و فعال ما یشاء را تنها خدا بداند، حاصلش شخصیتی می شود که جهانیان را با انقلابی که پدید آورد در حیرت گذاشت و تاریخ ساز شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان با بیان این که اکنون نیز در هر نقطه ای از جهان که صدای مظلومان بر علیه ظالمان بلند است و فریاد عدالت خواهی سر می دهند، از برکت وجود و اندیشه امام (ره) است، خاطرنشان کرد: چون قبل از ایشان و قبل از انقلاب اسلامی ایران چنین چیزهایی بسیار نادر بود و اگر هم بود با اغراض سیاسی و قدرت طلبی بود و نه این‎که برای احقاق حقوق پایمال شده مظلومان باشد./901/ت303/غ
 

ارسال نظرات