۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۷۰۷۳۰

حضور بیش از 65 هزار دانش‌آموز در طرح تابستانی اوقات فراغت چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان این‎که از اول تیرماه سال‌جاری فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت آغاز به کار خواهند کرد، گفت: پیش‌بینی می‎شود که امسال افزون بر 65 هزار دانش‌آموز در طرح تابستانی آموزش و پرورش شرکت کنند.
اوقات فراغت تابستان

افشین امیریان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در تابستان امسال اظهار داشت: اوقات فراغت باید به عنوان یک بخش اصلی در جامعه و میان خانواده‌ها جای گیرد.

امیریان افزود: ضرورت دارد جهت جلوگیری از هدر رفتن زمان بیکاری کودکان و نوجوانان برای اوقات فراغت آنان برنامه‌ریزی و مدیریت شود.

وی از فعالیت 34 کانون فرهنگی در استان خبر داد و گفت: اکنون افزون بر 11 اردوگاه دانش آموزی در استان چهارمحال و بختیاری برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است که تنها سه اردوگاه در طول دوران فراغت دانش‌آموزان فعال خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: البته تعدادی از پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز به عنوان پایگاه‌های اقماری در نظر گرفته شده است.

امیریان از فعالیت 310 پایگاه اوقات فراغت در این استان در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته افزون بر 34 پایگاه اوقات فراغت تابستانی، 40 کانون فرهنگی، 27 کانون ورزشی، 30 هنرستان فنی و حرفه‌ای، 121 پایگاه طرح هجرت، 21 آموزشگاه آزاد علمی و پنج مدرسه غیر دولتی و شش پژوهش‌سرا فعال بودند.

وی با بیان اینکه از اول تیرماه سال‌جاری فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت آغاز به کار خواهد کرد، گفت: این کلاس‌ها تا 24 مردادماه به صورت مستمر فعال خواهند بود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: پیش‌بینی میشود که امسال افزون بر 65 هزار دانش‌آموز در طرح تابستانی آموزش و پرورش شرکت کنند./9457/ت303/غ

ارسال نظرات