۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۷۳۴۱۱
مدیرکل کتابخانه های خوزستان خبر داد؛

برگزاری ویژه برنامه های تابستان با هدف افزایش فضای معنوی کتابخانه های خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان با اشاره به برگزاری کلاس های مذهبی با هدف تقویت روحیه مکتبی، دینداری و آگاهی بخشی و تقویت فضای معنوی کتابخانه های عمومی، خاطر نشان کرد: این کلاس ها در موضوعات احکام، قرآن، نهج البلاغه، مسایل دینی و اخلاقی با بهره گیری از روحانیان مبلغ برگزار می شود.
لفته منصوري مدير كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را از اهداف اصلی نهاد کتابخانه ها عنوان کرد و افزود: کتاب خانه های استان در تابستان سال جاری در دو نوبت کاری خدمات ارائه خواهند داد، و ظرفیت ارائه سه نوبت کاری نیز در وجود دارد.

این مقام مسؤول برگزاری مسابقات ملی و استانی کتابخوانی در فصل تابستان را از برنامه های این نهاد برای غنی سازی اوقات فراغت دانست و افزود: این مسابقات با هدف معرفی کتاب های مفید و ترویج فضایل علمی و معنوی در جامعه صورت می گیرد.

برگزاری مسابقات کتابخوانی در تابستان

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان در ادامه تصریح کرد: این مسابقات به منظور معرفی کتب مفید در کتابخانه ها از طریق سایت شبکه کتابخوانان حرفه ای کشور به آدرس www.booki.ir برگزار و به نفرات برتر جوایزی ویژه تعلق می گیرد.

منصوری اظهار داشت: برگزاری شب شعر، نقد و  بررسی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری دوره های ویژه قرآن کریم، آموزش نهج البلاغه، آموزش نویسندگی با استفاده از نخبگان شهرستان ها و با محوریت کانون های ادبی و قرآنی در شهرستان ها اجرا خواهد شد.

این مقام مسؤول از برگزاری طرح مشاوره تحصیلی خبر داد و اظهار داشت: این طرح با مشارکت کتابداران فعال و  مشاوران علمی به صورت مراجعه حضوری در سالن های مطالعه و بیان نکات مهم و کلیدی در روش های مطالعه درسی و ارائه سیر مطالعاتی برگزار می شود.

منصوری با اشاره به برگزاری کلاس های مذهبی با هدف تقویت روحیه مکتبی، دینداری و آگاهی بخشی و تقویت فضای معنوی کتابخانه های عمومی، خاطر نشان کرد: این کلاس ها در موضوعات احکام، قرآن، نهج البلاغه، مسایل دینی و اخلاقی با بهره گیری از روحانیان مبلغ برگزار می شود.

برگزاری ویژه برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان برای ماه رمضان

وی  با اشاره به دیگر برنامه های این اداره در تابستان اظهار داشت: برگزاری اردو های تفریحی، کلاس های هنری مسابقات فرهنگی مختلف، اجرای برنامه هایی ویژه کودکان از جمله نمایش های عروسکی، اجرای تئاتر، کلاس های قصه گویی برای خردسالان، دوره های آموزشی خوشنویسی، نقاشی، رایانه، زبان انگلیسی، مهارت‎های زندگی، هنرهای دستی و تجسمی، از جمله این دوره هاست.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان در پایان سخنان خود از برگزاری ویژه برنامه هایی در ماه مبارک رمضان با استفاده از روحانیان و اساتید علوم دینی در کتابخانه های عمومی استان خبر داد./9464/د101/غ

ارسال نظرات