۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۷۳۹۵۱
پس از 11 سال فرو رفتن غرب در باتلاق افغانستان؛

فرمانده ارشد انگلیسی: کاش 11 سال قبل با طالبان مذاکره می کردیم

خبرگزاری رسا ـ مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده بودند که کاش سال ها قبل مقامات غربی به توصیه های ایران برای مذاکره با طالبان گوش فرا داده و راه حل سیاسی را به راه حل نظامی ترجیح می دادند.
طالبان افغانستان
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: فرمانده نیروهای انگلیسی در افغانستان گفته است که غرب باید 11 سال پیش در همان اوایل پیروزی بر طالبان در سال 2002، مذاکره با آن ها را آغاز می کرد.
لی کارتر به روزنامه گاردین در این زمینه گفته است: زمانی که طالبانِ شکست خورده و در حال فرار بودند؛ مذاکره و توافق با آن ها بسیار آسان تر از حالا بود.
در حالی که نیروهای بین المللی برای خروج از افغانستان ظرف 1 سال آینده آماده می شوند، ژنرال کارتر گفته است که سال ها طول می کشد تا نیروهای افغان توانایی مقابله با طالبان و تسلط بر همه کشور را به دست آورند.
این سخنان در حالی است که همزمان با شروع به کار دفتر طالبان در قطر در روزهای گذشته، مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده بودند که کاش سال ها قبل مقامات غربی به توصیه های ایران برای مذاکره با طالبان گوش فرا داده و راه حل سیاسی را به راه حل نظامی ترجیح می دادند./1421/9161/خ
 
ارسال نظرات