۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۷۴۰۴۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ ایجاد هشت پایگاه اوقات فراغت در بخش جعفرآباد قم، تجلیل از نفرات برتر کلاس‌های قرآنی در روستای جنت‌آباد قم و آغاز کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی در بخش مرکزی قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، وحید اکبری، کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با اشاره به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: این طرح در هشت پایگاه بخش جعفرآباد قم اجرا خواهد شد.
وی افزود: همزمان با فرارسیدن ایام تعطیلات تابستانی اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت تبلیغات اسلامی جعفریه، امسال با هدف تقویت بنیه اعتقادی و معنوی جوانان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و دینی و با تشکیل دو هسته فرهنگی جوان و شش بوستان معرفت از 19 تیرماه آغاز می‌شود.
کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تبلیغات اسلامی تا پایان مرداد در مساجد و مدارس مناطق شهری و روستایی بخش جعفرآباد ادامه خواهد داشت.
اکبری اظهار داشت: اردوهای زیارتی سیاحتی، برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، تفریحی و اعتقادی از دیگر برنامه‌های این طرح تابستانی است.
به گفته کارشناس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه، تاکنون این طرح با استقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان مواجه شده است.
آغاز کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی در بخش مرکزی قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از شروع فعالیت پایگاه‌های طرح اوقات فراغت در بخش مرکزی قم خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس به منظور پرکردن اوقات فراغت دانش‌‌آموزان در این فصل اداره تبلیغات اسلامی برنامه‌های مختلف و متنوعی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برگزار می‌کند.
وی افزود: کلاس‌های طرح اوقات فراغت در دو مقطع سنی نوجوانان و جوانان تحت عنوان بوستان معرفت و هسته فرهنگی جوان اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های احکام، اخلاق، قرآن و اردوهای درون استانی از جمله برنامه‌های اوقات فراغت این دستگاه فرهنگی و مذهبی است.
وی گفت: استقبال نوجوانان و جوانان در سال‌های گذشته از چنین برنامه‌هایی رضایت‌بخش بود از این رو انتظار می‌رود استقبال چشمگیری در سال‌ جاری از برنامه‌های اوقات فراغت صورت گیرد.
شعر آیینی 80 درصد ادبیات فارسی را تشکیل می‌دهد
رییس کانون شاعران و مداحان استان قم و دبیر شعر آیینی کشور گفت: بیش از 80 درصد اشعار و ادبیات فارسی در قلمرو شعر آیینی می‌گنجد.
محمدعلی مجاهدی در شب شعر مهدوی که در بوستان شهید بنیادی قم برگزار شد، اظهار کرد: برخی پژوهشگران از روی عمد یا نادانسته سعی کرده‌اند قلمرو شعر آیینی را محدود کنند در حالی که می‌توان هر مقوله‌ای را که از آموزه‌های دینی الهام گرفته باشد یا برگرفته از روایات و فرهنگ اهل بیت(ع) هستند به عنوان ادبیات و شعر آیینی پذیرفت.
وی افزود: نگاهی به ادبیات فارسی و دیوان شعرای بزرگ در سده‌های مختلف نشان می‌دهد حداقل 80 درصد ادبیات و اشعار فارسی در قلمرو شعر آیینی می‌گنجند.
دبیر شعر آیینی کشور با اشاره به وجود اشعار آیینی در دیوان شعرها و حکمایی چون ناصرخسرو، عطار، سنایی و مولوی عنوان داشت: همه این شاعران و بزرگان وامدار فرهنگ اصیل دینی و اسلامی هستند.
رییس کانون شاعران و مداحان استان قم ادامه داد: اشعار توحیدی بخش مهمی از شعر آیینی هستند و می‌توان مباحثی چون اخلاق، حکمت‌ها، اندرزها و بسیاری از مقولات مجرد ذهنی همچون کمال و عدالت را در این وادی یافت.
مجاهدی شعر ولایی را بخش مهم دیگری از شعر آیینی دانست و اظهار کرد: شعرهای نبوی، علوی، عاشورایی، فاطمی و مهدوی از جمله اشعار ولایی هستند، ضمن این‌که شعر مهدوی نیز خود شامل اشعار مربوط به غیبت، فرج، ظهور و دیدار می‌شود.
دبیر شعر آیینی کشور افزود: در شرایط کنونی بسیاری از افراد مدعی دیدار با امام عصر(عج) یا نیابت خاص از ایشان هستند اما باید دانست همان‌گونه که قرآن فرموده است کف‌ها و آلودگی‌ها سرانجام از بین رفته و گوهرهای ناب که در اعماق هستند ظاهر می‌شوند.
ساماندهی مدرسه شنا در مجتمع نور قم
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم از ساماندهی مدرسه شنا در این مجتمع خبر داد.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی با اشاره به فعالیت‌های مجتمع فرهنگی تبلیغی نور اظهار کرد: مجتمع فرهنگی نور قم به عنوان نخستین مجتمع فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور با هدف رشد و تعالی فرهنگ دینی در جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان فعالیت می‌کند
وی افزود: این مجتمع با دارا بودن امکاناتی همچون دارالقرآن الکریم، مهد شکوفه‌های قرآنی، سالن مطالعه، کتابخانه، سینما، آمفی تئا‌تر، سالن تربیت بدنی، زائرسرا و کلاس‌های آموزشی خدمات خوبی به مردم منطقه نیروگاه ارائه می‌دهد.
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور با اشاره به ساماندهی مدرسه شنا در مجتمع نور گفت: این مدرسه در بخش استخر مجتمع نور به منظور رشد و شکوفایی نونهالان، نوجوانان و جوانان منطقه نیروگاه و با هدف آموزش‌های تئوری و علمی شنا و مباحث فرهنگی برای اهالی منطقه نیروگاه ساماندهی شده است.
حجت‌الاسلام غلامی عنوان داشت: تاکنون استقبال خوبی از این طرح شده و 70 نفر در این مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند.
شایان ذکر است، علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مدیریت استخر نور واقع در خیابان توحید، بلوار شاهد، استخر مجتمع نور مراجعه کنند.
30 مبلغ دینی در ماه رمضان به بخش جعفرآباد قم اعزام می‌شوند
رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه از اعزام 30 مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف بخش جعفرآباد قم خبر داد.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 30 مبلغ دینی با دعوت اداره تبلیغات اسلامی این شهر در مساجد و هیئات مذهبی، ادارات و نهادها و سایر محافل دینی و مذهبی به ترویج شعائر اسلامی و تبیین معارف اسلامی می‌پردازند.
وی همچنین گفت: این مبلغان از روحانیان توانمند و مجرب بوده و برنامه‌هایی از قبیل اقامه نماز جماعت، سخنرانی، بیان احکام و مشاوره‌های دینی جهت تغذیه فکری نمازگزاران را در دستور کار خود دارند.
برگزاری دوره جدید آموزش خانواده در مجتمع فرهنگی نور قم
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم از برگزاری دوره‌های جدید آموزش خانواده در منطقه نیروگاه قم خبر داد.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی افزود: این دوره‌ها در راستای رشد و ارتقای سطح علمی، فرهنگی و آموزشی خانواده‌های منطقه نیروگاه قم در تابستان 92 برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: تربیت دینی کودک، تربیت دینی فرزندان، مهارت‌های همسرداری و شرایط زن نمونه از جمله موضوعات دوره‌های آموزش خانواده است.
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور عنوان داشت: این دوره‌ها از تابستان امسال با حضور استادان برجسته کشور همچون حجت‌الاسلام تراشیون و عباسی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام غلامی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت‌نام باید به روابط عمومی مجتمع نور مراجعه کرده یا عدد 20 را به همراه مشخصات فردی به سامانه پیامکی مجتمع به شماره 3000856110 ارسال کنند.
تجلیل از نفرات برتر کلاس‌های قرآنی در روستای جنت‌آباد قم
به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و با همکاری خانه قرآن روستایی جنت‌آباد از قرآن آموزان و نفرات برتر این کلاس‌ها تقدیر شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات یک دوره کلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی و مفاهیم قرآن کریم با همکاری خانه قرآن روستای جنت‌آباد بخش مرکزی قم در محل خانه قرآن روستایی برگزار شد.
وی افزود: در این دوره از کلاس‌ها 40 نفر از بانوان حضور داشتند و از این کلاس‌ها بهره‌مند شدند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات ادامه داد: در این مراسم که با حضور قرآن‌آموزان و چند تن از مسؤولان برگزار شد ابتدا حجت‌الاسلام رضویان روحانی مستقر جنت‌آباد پیرامون برگزاری این کلاس‌ها مطالبی را بیان کرد، سپس در ادامه حجت‌الاسلام عظیمی، کارشناس دارالقرآن الکریم استان قم در رابطه با اهمیت یادگیری قرآن و برکات آن در زندگی سخنرانی کرد.
در پایان حجت‌الاسلام سجادی‌تبار گفت: هدف از برگزاری این کلاس‌ها برقرای انس هر چه بیشتر با قرآن و آشنایی با مفاهیم کاربردی و تدبر در آن بوده است./907/پ202/پ
ارسال نظرات