۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۷۵۸۶۹

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری ۱۵۰ جلسه آموزش قرآن در قم، بازدید معاون سازمان دارالقرآن الکریم از برنامه‌های تبلیغات اسلامی کهک و برگزاری جلسه شؤون فرهنگی در کهک برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، سلسله همایش سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی قرآنی از سوی مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم برگزار می‌شود که یکی از این همایش‌ها با موضوع تغذیه اسلامی است که با سخنرانی دکتر حق ویسی در این مجتمع برگزار شد.

با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و کاربردی بودن این همایش، خانواده‌های منطقه نیروگاه از این همایش استقبال کردند.

برگزاری 150 جلسه آموزش قرآن در قم

کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در طول ماه رمضان 150 جلسه آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم دراستان قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی یکی از برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی را برگزاری جلسات آموزش قرآن دانست و گفت: طبق روال سال‌های گذشته در طول ماه رمضان 150 جلسه آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید نماز در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود که افراد بدون شرایط سنی می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

وی با اشاره به آموزش حفظ و مفاهیم سوره محمد در جلسات قرآنی اظهار داشت: در کلیه کلاس‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی در شهر و روستا برنامه آموزش حفظ و مفاهیم سوره محمد(ص) برگزار می‌شود که پس از ماه رمضان مسابقه حفظ و مفاهیم این سوره طی سه مرحله بین شرکت کنندگان جلسات قرآنی برگزار می‌شود و جوایزی با همکاری مدیرکل امور روستایی استانداری قم به برگزیدگان اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام عظیمی با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر در مساجد استان در طول ماه رمضان افزود: از میان مساجد استان، 100 مسجد در سطح استان قم که ائمه جماعت شان داری قدرت بیان لازم برای تفسیر است، گزینش شده است که در طول ماه رمضان در این مساجد جلسات تفسیر برگزار می‌شود و بعد از اتمام ماه رمضان مسابقه‌ای را برای افراد شرکت کننده در جلسات تفسیر در نظرگرفته شده است که به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی افزود: موضوعات جلسه تفسیر در دهه اول تقوا و تثبیت تقوا، در دهه دوم بحث ولایت و بصیرت و در دهه سوم پیرامون تثبیت تقوا است.

کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزاری جلسات ترتیل‌خوانی در شهرهای تابعه قم را یکی از برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در ماه رمضان دانست و افزود: برای رونق ترتیل‌خوانی در شهرهای تابعه قم همچون کهک، در هر کدام از این شهرها یک جلسه را به عنوان جلسه محوری ترتیل‌خوانی اعلام کردیم که قاریان ممتاز استان در این جلسات حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقه مفاهیم از جمله برنامه‌هایی است که در میان شرکت کنندگان جلسات ترتیل خوانی برگزار می‌شود و همچنین به مناسبت سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، برگزاری مسابقات حفظ و مفاهیم سوره محمد از جمله برنامه‌های پیش بینی شده جلسات ترتیل خوانی است.

حجت‌الاسلام عظیمی با اشاره به برگزاری کرسی تلاوت در سطح استان قم اظهار داشت: کرسی تلاوت استان از ابتدای ماه رمضان تا پایان در مقبره علی بن بابویه برپا خواهد بود که این کرسی در ماه رمضان به صورت هر شب و پس از ماه رمضان چهارشنبه شب‌ها برگزار می‌شود که قاریان ممتاز کشوری در آن شرکت می‌‌کنند.

وی گفت: همچنین پنج محفل انس با قرآن در شهر قم و شهرهای تابعه در طول ماه رمضان برگزار می‌شود که در این محافل قرآنی از قاریان ممتاز استانی و بین‌المللی، گروه‌های تواشیح ممتاز کشور و حافظان ممتاز استان استفاده می‌شود.

بازدید معاون سازمان دارالقرآن الکریم از برنامه‌های تبلیغات اسلامی کهک

معاون سازمان دارالقرآن الکریم کشور از برنامه‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کهک بازدید کرد.

احمد حاج شریف در سفری که به قم داشت، با حضور در بخش کهک قم از برنامه‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کهک بازدید کرد.

وی همچنین از رییس و کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کهک برای اجرای برنامه‌های قرآنی قدردانی کرد و به ذکر نکاتی پیرامون توسعه فعالیت‌های قرآنی در بخش کهک پرداخت.

حاج شریف پس از این بازدید، با حضور در روستاهای فردو و قبادبزن از خانه قرآن این روستاها نیز بازدید به عمل آورد.

برگزاری جلسه شؤون فرهنگی در کهک

جلسه ستاد شؤون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی در دفتر امام جمعه کهک برگزار شد.

در این جلسه پیرامون برنامه‌های ماه مبارک رمضان و طرح‌های قرآنی و نیز برنامه‌های فرهنگ عمومی بحث و تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام حسینی مطلق که از سوی اداره تبلیغات اسلامی کهک در این جلسه شرکت کرده بود به تشریح برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان پرداخت.

لزوم وحدت رویه در فعالیت‌های دهیاران و روحانیان مستقر

در جلسه فرهنگی بخش کهک بر لزوم وحدت رویه در فعالیت‌های دهیاران روستاها و روحانیان مستقر تأکید شد.

جلسه فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان با حضور کارشناس اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی قم، بخشدار کهک، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک، نماینده امام جمعه، روحانیان مستقر و دهیاران روستاهای این بخش در محل بخشداری کهک برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بخشدار کهک با قدردانی از تلاش‌هایی که در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود بر ضرورت توسعه برنامه‌های فرهنگی در روستاها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام خلیل سمیعا، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های این اداره از قبیل اعزام مبلغ، طرح اوقات فراغت و برنامه‌های قرآنی ارائه کرد.

وی گفت: در زمینه اعزام مبلغ هیچ مشکلی وجود ندارد و تمامی روستاهای بخش کهک در ماه مبارک رمضان فعال هستند.

در پایان این جلسه دهیاران و روحانیان مستقر مطالب خود را بیان کردند و خواستار وحدت رویه و انسجام در امور فرهنگی شدند./907/ت302/ن

ارسال نظرات