۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۷۷۰۹۶
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

قدردانی رهبر از زحمات دولت دهم به مسؤولان درس انصاف داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کار بی‌وقفه و خودداری از آسودگی را از نقاط قوت دولت نهم و دهم برشمردند و از زحمات خستگی‌ناپذیر دکتر احمدی‌نژاد و تیم همراه تقدیر کردند، گفت: این اقدام رهبر معظم انقلاب به ما درس مهر، محبت، شرح صدر و حفظ انصاف را می‌آموزد.
سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم در کنگره بين المللي حضرت آيت الله مرعشي نجفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به جنایت‌های صورت گرفته در جهان اسلام، گفت: توطئه‌های زیادی، هم‌اکنون در جهان اسلام با حمایت آمریکا، صهیونیست‌ها، غربی‌های حیله‌گر و با فتوای عده‌ای عالم‌نمای وهابی و جوانان فریب خورده در حال اجرا است.

وی ادامه داد: روزی نیست که در کشورهای اسلامی جنایتی به دست سلفی‌ها و مستکبران صورت نگیرد، جنایت‌های سلفی‌ها و غربی‌ها در کشور سوریه خسارت جانی و مالی زیادی داشته و همچنین اقدامات این افراد مردم بحرین را از رسیدن به خواسته‌های مشروع خود محروم کرده است.

تولیت آستانه مقدس کریمه‌ اهل‌بیت(ع) با خلاف شرع و جنون‌آمیز خواندن اقدامات سلفی‌ها، اظهار داشت: اقدامات این گروه افزون‌بر این‌که چهره تابناک اسلام و پیامبر(ص) را در جهان خشن معرفی کرده، سبب ایجاد تفرقه در جهان اسلام نیز شده است.

وی درباره حل معضل سلفی‌های، گفت: علما جهان اسلام باید افزون‌بر تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و پرهیز از مطرح کردن مباحث تفرقه افکن، یک کار فرهنگی قوی در سطح کشورهای اسلامی انجام داده و پیروان مذاهب مختلف را از جریان و فرقه خطرناک سلفی‌ها آگاه کنند.

تلاش جدید دیپلماسی کشور برای حل معضل سلفی‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با قدردانی از فعالیت‌ها و مواضع دستگاه دیپلماسی کشور مبنی بر حل اختلافات جهان اسلام، خاطرنشان کرد: از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست می‌کنیم، به سبب جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام و ریأست اجلاس غیر متعهدها، در سطح دولت‌ها و سازمان بین‌المللی تلاش جدید را آغاز کرده و با هم‌فکری دولت‌های اسلامی به جنگ نسل‌کشی میان مسلمانان پایان بدهند.

امام جمعه قم مذاکره با کشورهای منطقه حامی سلفی‌ها را از دیگر راه‌های حل مشکلات مسلمانان دانست و گفت: با توجه به این‌که چند کشور از سلفی‌های تکفیری حمایت همه‌جانبه می‌کنند، لازم است کشورهای اسلامی با این دولت‌ها وارد مذاکره شده و آن‌ها را از عواقب بد حمایت از این گروه‌‌های تروریستی بر حذر دارند؛ این درست نیست که با زبان خشونت و دشنام با این کشورها صحبت کنند.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) در ادامه برکناری محمد مرسی، با کودتای نظام را از پدیدهای عجیب زمان حاضر خواند و خاطرنشان کرد: هر چند اشتباهات مرسی و عملکرد او نقش مؤثری در برکناریش داشته است، ولی او نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کرده و به صهیونیست‌ها روی خوش نشان می‌داد، رییس جمهور برکنار شده مصر نباید با کشور مسلمان مانند سوریه و فلسطین قطع رابطه می‌کرد، نباید راه‌های که به سمت غزه بود را ویران می‌کرد.

تشکر رهبری از دولت به ما درس مهر، محبت، شرح صدر و حفظ انصاف را آموخت

وی افزود: کودتای صورت گرفته، با حمایت آمریکا و برخی‌ از دولت‌ها بوده که سبب خشنودی صهیونیست‌ها شد و تشکیل کابینه‌ای متشکل از سکولارها و لیبرال‌ها نشان‌‌گر آن است که مستکبران تحمل شکل‌گیری یک نظام اسلامی برخواسته از رأی مردم را ندارند؛ پیام ملت جمهوری اسلامی ایران نیز به مردم مصر حفظ وحدت، پرهیز از تفرقه، شناخت و تردد عوامل نفوذی آمریکا و صهیونیست از کشورشان است.

امام جمعه قم با اشاره به دیدار رییس جمهور و هیأت دولت با مقام معظم رهبری، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار کار بی‌فقه و خودداری از آسودگی را از نقاط قوت این دولت بیان کردند و فرمودند «در هشت سال اخیر همه احساس کردند، رییس جمهور و هیأت دولت نسبت به دور‌ه‌های قبل کارهای پرحجم و پرشتابی را انجام دادند» و این اقدام مقام معظم رهبری به ما درس مهر، محبت، شرح صدر و حفظ انصاف را می‌آموزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به 26 تیرماه، روز شورای نگهبان، تشخیص و موافقت قوانین مجلس با شرع مقدس، قانون اسلامی و نظارت بر انتخابات را از مهم‌ترین وظایف این شورا برشمرد و گفت: با قدردانی از تلاش این شورا به ویژه در انتخابات اخیر برای آن‌ها آروزی سلامت داشته و به افرادی که اخیرا به این شورا پیوستند خیر مقدم می‌گویم.

شباهت پذیرش قطعنامه 598 با صلح‌نامه امام حسن

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به سالروز ولادت پربرکت امام حسن مجتبی(ع)، فضای سیاسی حاکم در زمان ایشان را بسیار پیچیده بیان کرد و گفت: آن دوران آلوده به مکر، خیانت و ترور بود، امام مجتبی(ع) نیز به سبب بی‌وفایی مردم و حفظ جان شیعیان از دست معاویه و اصحابش که در پی نسل‌کشی بودند صلح نامه را پذیرفتند.

وی گفت: امام راحل نیز با الگوگیری از ائمه(ع)، عمل به تکلیف و براساس مصلحت اسلام قطعنامه 598 را پذیرفته و فرمودند «جام زهر را می‌نوشم»، ولی مردم آن دوران با امام حسن(ع) پس از پذیرش صلح‌نامه چگونه رفتار کردن و مردم ما چگونه رفتار کردند؟

امام جمعه قم در خطبه اول با تأکید بر حفظ تقوا و توجه به امام زمان(ع)، اظهار داشت: سعی کنیم اخلاق و رفتار ما مورد توجه ولی‌عصر(عج) قرار گیرد، میزان قبولی اعمال ما بستگی به امضا صاحب‌الزمان(عج) دارد، باید در انجام تکالیف کوشا بوده و از منتظران واقعی آن حضرت باشیم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به آیاتی از سوره تغابن، قلب را مرکز فرماندهی بدن خواند و گفت: انسان یک قلب جسمی و یک قلب روحی، معنوی دارد، قلب جسمی همان تکیه گوشتی است که خون را به بدن پمپاژ می‌کند، ولی قلب معنوی باطن فرد است.

لزوم الگوگیری جوانان از حضرت خدیجه

وی ادامه داد: اگر قلب معنوی پاک باشد فرد به سعادت می‌رسد و الا مسیر ضلالت را طی خواهد کرد، پاک بودن قلب معنوی نیز بستگی به ایمان فرد دارد، سلامت قلب معنوی فرد بستگی به میزان ایمان او دارد، اگر ایمان در قلب فرد نفوذ کند، قلب روحی پاک شده و فرد با به سعادت می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان، سالروز رحلت حضرت خدیجه(س)، حفظ عفاف و حجاب را از مهم‌ترین ویژگی‌های این بانوی بزرگوار دانست و اظهار داشت: حضرت صدیقه کبری(س) در آن فضای شرک آلوده به قدری پاک زندگی کرده بودند که به مطهره ملقب شدند.

وی افزود: حضرت ام‌المومنین(ع) از جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند متعال و پیامبر(س) برخوردار بودند، علت ازدواج خود با رسو‌ل‌الله(ص) را نیز، امانتداری، راست‌گویی، شرافت، خوش‌ اخلاقی و قرابت پیامبر(ص) بیان می‌کنند و لازم است دختران، ایشان را الگو قرار داده و تنها به مال و ثروت همسران خود توجه نداشته باشند،‌ البته پسران نیز باید تلاش کرده و خود را به ارزش‌های انسانی مزین کنند./993/پ201/ی

ارسال نظرات