۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۷۷۳۲۴

حضور طلاب سبب ارتقای سطح کیفی مسابقات قرآنی می شود

خبرگزاری رساـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خرسان رضوی با بیان این که حوزه های علمیه با شرکت در مسابقات قرآنی به بحث کیفی سازی مسابقات کمک می کنند، گفت: در واقع تربیت افراد قرآنی نه فقط قرآن خوان مستلزم حضور طلاب در مسابقات است.
کتاب قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، سومین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی قرآنی شب گذشته 29 تیر با موضوع «مسابقات قرآن کریم استان افق ها و  آسیب ها» با حضور حجت الاسلام آخوندی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاق و امور خیریه خراسان رضوی و بزم آرا فرماندار فریمان در غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه در محل نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام آخوندی اظهار داشت: با توجه به سیر صعودی شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی، در همین راستا و در جهت ارتقای این مسابقات همکاری همه نهادها و دستگاه های اجرایی ضروری است.

وی درادامه با اشاره به نقش و جایگاه رسانه ها در راستای افزایش اطلاع رسانی و ترغیب نوجوانان و جوانان در مسابقات قرآنی افزود: با توجه به این که رسانه در امر اطلاع رسانی مسابقات ورزشی مانند فوتبال به صورت بین المللی عمل می کند از این رو در راستای اشاعه فرهنگ قرانی و اطلاع رسانی مسابقات قرانی هنوز رسانه ها به جایگاه مطلوب نرسیده اند.

حجت الاسلام آخوندی با ابراز خرسندی از افزایش آمار شرکت کننده در مسابقات قرانی از 2 هزار نفر به سیصد هزار نفر گفت: در واقع این میزان استقبال از مسابقات قرآن در این سال ها و سیر صعودی آمار شرکت کنندگان در رده های مختلف سنی نیز به حمایت رسانه ها برمی گردد اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی است.

وی درادامه با اشاره به دیگر فعالیت های قرآنی رسانه ها در جهت اشاعه فرهنگ قرآنی در کشور تصریح کرد: آنچه که امروز از طریق نهادهای مختلف فرهنگی برای برگزاری مسابقات قرآنی انجام می شود موازی کاری نیست چرا که هر کدام از نهادهای فرهنگی رسالتی دارند و در کار فرهنگی موازی کاری بی معنی است.

حجت الاسلام آخوندی با بیان این که برگزاری مسابقات قرآنی نهادهای مختلف منافاتی با مسابقات قرانی اوقاف ندارد، افزود: در واقع هر دستگاهی می تواند مسابقات قرآن برای مخاطبان خودش اجرا کند و خروجی مسابقات قرآنی، مسابقات اوقاف باشد.

وی در ادامه با انتقاد از ساماندهی نشدن مسابقات قرآنی اظهار داشت: دستگاه های متفاوتی متولی برگزاری مسابقات قرآنی هستند و این کار ساماندهی ندارد که اگر ساماندهی شود حضور شرکت کنندگان نیز بیشتر خواهد داشت .

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در راستای افزایش شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی امسال این مسابقات در دو مرحله شهری و شهرستانی برگزار می شود و این مسابقات در مساجد و پایگاه های بسیج در ابتدا به صورت محله ای برگزار می شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی براین که حضور طلاب در مسابقات قرآنی چه تاثیری در روند برگزاری این مسابقات دارد؟ و آیا تدبیری در راستای افزایش حضور طلاب در این مسابقات صورت گرفته است یا نه؟ اظهار داشت: در واقع حضور طلاب و روحانیان در مسابقات قرانی باعث ارتقای سطح کیفی مسابقات می شود و می توان با همکاری و کمک طلاب افراد قرآنی را تربیت کرد که در موضوعات تفسیری و تدبر قرآن به اوقاف کمک کنند و حضور حداکثری طلاب این پیامد را در پی دارد./934/پ202/پ

ارسال نظرات