۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۸۰۰۹۱
معاون پژوهش حوزه علمیه:

حضور پررنگ در مساجد سبب حفظ برکات ماه رمضان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه با بیان اینکه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان انسان را به یاد قیامت می‌اندازد، حضور پررنگ در مساجد را سبب حفظ برکات این ماه پر برکت دانست.
مراسم احياي شب بيست و سوم ماه مبارک رمضان در اهواز

حجت‏الاسلام محمد شاکر، معاون پژوهش حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد گفت: مسلمانان با حضور پررنگ در مساجد می‏توانند برکات ماه رمضان را در وجود خود حفظ کنند.

وی در ادامه اظهار داشت:‌ ترک گناه و دیدار با خویشاوندان روح معنوی انسان را که در ماه رمضان کسب شده پایدار می‏سازد.

معاون پژوهش افزود: غیبت نکردن و دوری از تجملات صله رحم را به اوج برکت می‏رساند که باید در این امر مراقبت ویژه‏ای به خرج داد.

وی بازداشتن چشم از حرام را یکی از برکات ماه رمضان دانست و ابراز داشت: روزه‏داران هنگام برخورد با نامحرم به دلیل روزه‏داری چشم خود را حفظ می‏کردند اگر این حفاظت از چشم بعد از ماه رمضان هم ادامه یابد نتایج بسیار عالی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به سحرخیزی در ماه رمضان اظهار داشت: برکات بسیاری در سحر نهفته است که ماه رمضان فرصتی برای عادت کردن به سحرخیزی بود و نباید این عادت بعد ماه رمضان از بین برود.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: انسان در ماه رمضان از نزدیکی بسیاری با خداوند برخوردار است که می‏تواند این قرب را با خواندن نماز اول وقت و قرآن برای همیشه تضمین کند.

حجت‏الاسلام شاکر خاطرنشان کرد: فرهنگ روزه‏ مستحبی در جامعه بسیار کم رنگ شده است که این کم‏رنگی می‏تواند زیان‏های بسیاری را رقم بزند.

وی در پایان گفت: روزه‏داری انسان را به یاد قیامت می‏اندازد همچنین سبب می‏شود انسان از یاد فقیران غافل نشود که این امور سبببی برای روزه‏های مستحبی در طول سال می‏شود./9706/ت302/ی

ارسال نظرات