۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۸۱۰۸۲

انتقال دفتر مخالفان سوریه به ترکیه

خبرگزاری رسا ـ احتمال بهبود روابط مصر و سوریه، ائتلاف ملی مخالفان سوریه را بی خانمان کرد.
محمد مرسي و ائتلاف مخالفان سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از صدای روسیه؛ در پی بروز تشدید اعتراضات در مصر و ایجاد ناامنی در این کشور، ائتلاف ملی مخالفان سوریه، تصمیم گرفته است دفتر خود را از مصر به ترکیه منتقل کند.


دفتر مطبوعاتی اتلاف ملی نیروهای مخالفان و انقلابی سوریه در حالی نا امنی ها در مصر را بهانه انتقال از مصر به ترکیه عنوان کرده است که گفته می شود محدود شدن فعالیت شورای موسوم به ائتلاف ملی سوریه توسط دولت موقت مصر، دلیل اصلی این شورا برای انتقال بوده است.


گفتنی است روابط مصر و سوریه پس از روی کار آمدن محمد مرسی بسیار تیره و تار شده بود اما بعد از سرنگونی مرسی، دولت موقت اعلام کرد که قصد ارتقاء روابط با سوریه را دارد.


خالد خواجه نماینده ائتلاف ملی مخالفان در ترکیه گفته است: خیلی از سوری های ساکن در مصر در حال ترک این کشور هستند و اکثر شخصیت های مخالفان از جمله احمد معاذ الخطیب تصمیم گرفته اند در ترکیه ساکن شوند.


شورای موسوم به ائتلاف ملی سوریه در حالی تصمیم گرفته است که از مصر به ترکیه نقل مکان کند که برخلاف نظر دولت ترکیه، مردم این کشور با تجمعات متعددی از حکومت قانونی بشار اسد حمایت کرده اند./1415/1409/ح

ارسال نظرات