۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۸۳۵۹۸

حملات محدود دروغ بزرگ آمریکاست

خبرگزاری رسا ـ پنتاگون خود را برای حملات هوایی سه روزه آماده می کند. در این حمله پنجاه هدف نظامی در سوریه از بین خواهند رفت.
حملات محدود دروغ بزرگ آمریکاست

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا نوشت که این کشور حملات به مراتب شدیدتری را علیه رژیم سوریه پیش بینی کرده است.

مقامات وزارت دفاع آمریکا به لس آنجلس تایمز گفته اند که نیروی نظامی آمریکا در مرحله نخست حملات موشکی و هوایی گسترده ای را علیه اهداف نظامی متعلق به رژیم سوریه انجام خواهند داد و در مرحله بعد اهدافی را که آسیب ندیده یا نابوده نشده اند را از نو هدف حمله قرار خواهد داد.

در همین حال رادیو صدای روسیه گزارش داد، پنتاگون خود را برای حملات هوایی سه روزه آماده می کند.

دو مقام ارشد دولت آمریکا گفته اند که کاخ سفید خواستار فهرست طولانی تری از اهداف نظامی در داخل سوریه شده است. این فهرست از پنجاه هدف اولیه در نظر گرفته شده است. دولت آمریکا قصد دارد به این ترتیب نیروهای پراکنده بشار اسد در داخل سوریه را آماج حملات خود قرار دهد.

طراحان نظامی وزارت دفاع آمریکا اکنون خواستار شرکت بمب افکن های نیروی هوایی این کشور و همچنین پنج ناوشکن آمریکا در آبهای مدیترانه برای پرتاب موشک های کروز و هوا به زمین در داخل خاک سوریه شده اند. ناو هواپیمابر نیمیتز نیز احتمالا در پرتاب موشک های کروز شرکت خواهد کرد.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، ضمن پشتیبانی از اقدام نظامی علیه رژیم بشار اسد وعده داده که حمله به رژیم اسد تکرار تجارب جنگ های عراق و افغانستان نخواهد بود. او قرار است فردا در پیامی به ملت آمریکا از این موضع دفاع کند و دست کم شش مصاحبه تلویزیونی با رسانه های آمریکایی انجام بدهد.

همچنین قرار است امشب مصاحبه کامل بشار اسد با شبکه تلویزیون آمریکایی سی بی اس نیز پخش شود که طی آن رهبر رژیم دمشق خود را مبرا از اتهام استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه دانسته است. او در این مصاحبه گفته است که هیچ سندی مبنی بر به کارگیری سلاح شیمیایی از سوی وی وجود ندارد.

/1420/ 1409/ح

ارسال نظرات