۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۸۰۱
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

اجرای بیش از 170 پروژه عمرانی در امامزادگان و موقوفات مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به فعالیت بنیاد توسعه و عمران موقوفات و بقاع متبرکه گفت: به همت معاونت بهره برداری اقتصادی در این بنیاد 157 پروژه ساختمان امامزادگان و 14 پروژه موقوفات در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی 50 تا 70 درصد را دارند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود گفت: اولویت اصلی اوقاف و امورخیریه گسترش فرهنگ وقف، احیای موقوفات و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی است.

 

وجود هزار و 300 امامزاده در مازندران

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: مازندران با دارا بودن بیش از هزار و 300 امامزاده و بیش از 14 هزار موقوفه و 150 هزار رقبه در کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده و این مدیون ولایتمداری مردم استان بوده است.

 

در حال اجرا بودن بیش از 170  پروژه عمرانی ساختمان امامزاده و موقوفه در مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به فعالیت بنیاد توسعه و عمران موقوفات و بقاع متبرکه گفت: به همت معاونت بهره برداری اقتصادی در این بنیاد 157 پروژه ساختمان امامزادگان و 14 پروژه موقوفات در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی 50 تا 70 درصد را دارند.

 

وی در ادامه به طرح بزرگ و معنوی میقات الرضا(ع) اشاره کرد و افزود: در این طرح حدود سی  بقعه متبرکه و امامزاده مازندران مسیر حرم رضوی قرار دارند و برنامه مدونی برای ساخت و ساز، تبدیل به قطب فرهنگی و خدمت رسانی هرچه بهتر به مسافران و زائران حرم رضوی در برنامه قرار دارد که بصورت مستمر اجرا می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امامزادگان و بقاع متبرکه را ملجأ و پناهگاه اصلی مردم دانست و خاطرنشان کرد: ما با متوسل شدن به این امامزادگان ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان می دهیم و با حضور در این اماکن انسان به اوج معنویت دست پیدا کرد.

 

وی اوقاف را یک دستگاه اعتقادی و معنوی ذکر کرد و افزود: اوقاف و امورخیریه با دیگر نهاد بسیار متفاوت است و خدمت در اوقاف که با نهاد مقدس وقف و امامزادگان و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سروکار دارد بسیار ارزشمند است و قدر این خدمت را باید دانست.

 

وقف مایه رشد و تعالی بشریت است

حجت الاسلام علیزاده گفت: وقف مایه رشد و تعالی و معنویت بشریت است و وقف واقف خیراندیش نشان دهنده خدمت بی منت و مردم داری، حس مسؤلیت و صداقت و درایت است.

 

وی با بیان این که گسترش فرهنگ وقف آثار معنوی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری در جامعه دارد، افزود: وقف مصداق بارزی از تغییر سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف است که باید در جامعه نهادینه شود.

 

حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری، امام جمعه میاندرود نیز در این مراسم گفت: میراث ماندگار یکی از القاب سنت ماندگار وقف است که در بین همه کارهای الهی دارای جایگاه ویژه ای است.

 

امام جمعه سورک با اشاره به ماندگاری وقف گفت: وقف سرمایه ای ماندگار و ماندنی است که انسان بطور مستقیم آن را با رضای خود برای رضای الهی تثبیت می کند و انسان با ضمانت و بیمه صددرصد و مطمئن آن را تحویل خداوند می دهد.

 

حجت الاسلام رسولی با اشاره به این که عمل به اجرای نیات واقفان و گسترش فرهنگ وقف در چند سال اخیر در جامعه رشد پیدا کرد و امروز  وقف همه گیر شده است، گفت: مردم با اعتقاداتی که دارند امروز به دنبال پرداخت حقوق وقف و موقوفات هستند و مردم معامله با وقف را، معامله با دین می دانند و برای پرداخت حقوق وقف دغدغه دارند.

 

وی ترویج فرهنگ وقف در جامعه و وقف های جدید برای ترویج و اقامه نماز جماعت، احکام، قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تاکید کرد و افزود : مسؤولان باید همت کنند و واقفان و خیرین و هرکسی که توان مالی دارد را تشویق کنند تا این سنت حسنه فراگیر شود./950/پ202/س

ارسال نظرات