۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۸۶۰۵۳

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری 15 مسابقه ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در قم، برگزاری کارگاه داستان‌نویسی دفاع مقدس از سوی حوزه هنری و شروع کلاس‌های قرآنی در خانه‌های قرآن روستایی بخش مرکزی برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است.
سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، مدیر مجتمع فرهنگی نور قم با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این هفته با نام شهدایی مزین شده که از جان و مال خود گذشتند تا نام سرزمین مادری خود را در سایه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همیشه جاودانه سازند.

مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور گفت: شهیدان مظهر اقتدار، شجاعت، استقامت و جوانمردی هستند و باید برای حفظ جایگاه و شأن این عزیزان هر ساله برنامه‌هایی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن تدوین شود.
حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: مسؤولان مجتمع با برپایی جلسات مختلف سعی در برگزاری برنامه‌هایی داشتند تا فرهنگ شهادت و ایثار را همچنان زنده نگه دارند.
وی در ادامه اظهار کرد: مجتمع فرهنگی نور بر حسب وظیفه، برنامه‌های خاصی برای این ایام تدارک دیده، تا بتواند دین خود را به شهیدان، خانواده‌های این عزیزان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس ادا کند.
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان از مهم‌ترین اتفاقات ورزشی این هفته بود که برگزاری 15 مسابقه در رشته‌های مختلف از جمله تکواندو، ووشو، جیت کاندو و شنا برگزار شد.
وی در ادامه افزود: در این مسابقات نفرات و تیم‌های برتر که توانسته‌اند در این دوره از مسابقات عنوان‌های قهرمانی را به خود اختصاص دهند تجلیل شد.
برگزاری کارگاه داستان‌نویسی دفاع مقدس از سوی حوزه هنری قم
مسؤول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم از برگزاری کارگاه یک روزه داستان دفاع مقدس از سوی حوزه هنری استان قم خبر داد.
سید جواد شرافت اظهار داشت: کارگاه یک روزه داستان دفاع مقدس از سوی حوزه هنری و جهاد دانشگاهی استان قم برگزار می‌شود.
وی افزود: این کارگاه با حضور مجید قیصری و با هدف تبیین دفاع مقدس برای اولین بار در سال جاری برگزار می‌شود.
مسؤول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم گفت: این کارگاه یک روزه ساعت 8:30 روز پنج‌شنبه در مرکز هنر و ضمن خدمت جهاد دانشگاهی واقع در خیابان دورشهر بین کوچه 16 و 18 برگزار می‌شود.
وی با اشاره به آثار مجید قیصری در زمینه داستان‌نویسی اظهار داشت: باغ تلو، طعم باروت، صلح، ضیافت، گوساله سرگردان و جنگی بود جنگی نیود از جمله این آثار است و همچنین سه دختر گل فروش برنده جایزه قلم زرین شده است.
تقویت اسلام سیاسی در جهان با محوریت انقلاب اسلامی
تحلیل‌گر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه از تقویت اسلامی سیاسی در جهان با محوریت انقلاب اسلامی ایران خبر داد.
مهدی حسنی در نشست سیاسی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد به بیان خاطراتی از رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداخت و خواستار ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس شد.
وی همچنین به شرایط منطقه و دلایل فشار غرب بر کشورهای حامی مقاومت اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی و برخی سران کشورهای عربی از تقویت اسلام سیاسی با محوریت انقلاب اسلامی هراس دارند بنابراین درصدد از بین بردن جریان مقاومت اسلامی در منطقه هستند.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: جریان بیداری اسلامی دومینوی سقوطی برای کشورهای عربی به وجود آورد و آمریکایی‌ها تصور می‌کنند جمهوری اسلامی ایران برنده نهایی این حرکت است.
حسنی همچنین به مسأله سوریه اشاره کرد و گفت: تنش در سوریه به نفع اسرائیل خواهد بود اما خوشبختانه توان مقاومت حزب الله دست نخورده باقی مانده و چه بسا افزایش یافته است.
تشریح عملکرد خانه‌های قرآن روستایی بخش مرکزی قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات فعالیت‌های خانه‌های قرآنی روستایی در شش ماهه اول سال 92 در بخش مرکزی قم را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل به آموزه‌های دین مبین اسلام و تربیت و آموزش نوجوانان و جوانان قرآنی در تمامی مقاطع تحصیلی، خانه‌های قران روستایی در بخش مرکزی فعالیت‌های قرآنی خوبی را در این زمینه در شش ماهه اول سال انجام داده‌اند.
وی افزود: بر‌گزاری کلاس‌های قرآن شامل روخوانی، تجوید، ترتیل، قرائت و حفظ و همچنین برگزاری کلاس‌های تابستانی در ایام اوقات فراغت شامل بوستان معرفت و هسته‌های فرهنگی جوان از جمله برنامه‌هایی بوده که از سوی مسؤولان خانه‌های قرآن روستاها اجرا شده است.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار اظهار داشت: از دیگر برنامه‌هایی که در خانه‌های قرآن روستایی در شش ماه اول سال برگزار شده می‌توان به برگزاری مسابقات شامل روان‌خوانی، تجوید و حفظ و حفظ موضوعی قرآن کریم در سه مقطع تحصیلی ویژه پسران و دختران، برگزاری مسابقات فرهنگی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی و همچنین برگزاری جلسات آیین ترتیل‌خوانی در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد.
وی در پایان افزود: خانه‌های قرآن روستایی نقش مهمی در شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای قرآنی نوجوانان و جوانان و سوق دادن آن به سمت ارزش‌های قرآنی و دینی و همچنین یافتن راه مناسب برای کاربرد آموزه‌های قرآنی در راه و روش زندگی روزمره می‌تواند ایفا کند.
شروع کلاس‌های قرآنی در خانه‌های قرآن روستایی بخش مرکزی قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از شروع کلاس‌های آموزش قرآن کریم از سوی خانه‌های قرآن بخش مرکزی قم خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: همزمان با شروع فصل پاییز خانه‌های قرآنی کلاس‌های آموزش قرآن ترم پاییزه خود را همزمان با سال تحصیلی آغاز کردند.
وی افزود: در حال حاضر پنج خانه قرآن روستایی که زیر نظر این اداره فرهنگی هستند کلاس‌های ترم پاییزه را شروع کردند و با نظارت روحانیان مستقر در این روستاها مشغول به فعالیت هستند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی، آموزش صحت قرائت نماز و آموزش احکام و معارف از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی این دوره از سوی خانه‌های قرآنی روستایی است.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار تصریح کرد: هدف از برگزاری این کلاس‌ها افزایش بصیرت و آگاهی و تعمیق باورهای دینی در بین قشرهای مختلف مردم و آشنایی آنها با مفاهیم قرآنی و نحوه صحیح خواندن قرآن و نماز و الگو گرفتن از درس‌ها و آموزه‌های قرآنی است.
دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز؛ ارمغان ووشوکاران مجتمع نور قم
تیم ووشو مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم در مسابقات قهرمانی کیک بوکسنیک ووشو صاحب 4 مدال شد.
تیم ووشو مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم که در مسابقات قهرمانی کیک بوکسنیک ووشو کشور شرکت کرده بود صاحب چهار مدال طلا شد.
در این مسابقات علی محمدی و علی نوبهاری صاحب گردن آویز طلا شدند و علی مختاری و فیروز مختاری به ترتیب مدال نقره و برنز را کسب کردند.
همچنین این ورزشکاران موفق به راهیابی به تیم ملی اعزامی به مسابقات 2014 آمریکا شدند./907/پ203/ن
ارسال نظرات