۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۹۴۳۲۲
آیت الله مکارم شیرازی:

تخلف از قوانین مصوب جمهوری اسلامی شرعا جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی تخلف از قوانین مصوب در جمهوری اسلامی از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی را شرعا جایز ندانست و آمار بالای تلفات سوانح رانندگی را نشانه حاکم نبودن فرهنگ درست در این عرصه ارزیابی کرد.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار شماری از فرماندهان انتظامی سراسر کشور شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت قم، با اشاره به این که حکومت ایران متشکل از دو رکن مهم جمهوری و اسلام است، تصریح کرد: سایر نظام ها و حکومت ها در جهان این ویژگی را ندارند، اما در نظام ما مردم در صحنه های مختلف نقش آفرین هستند و امور اجتماعی و سیاسی نیز باید برپایه آموزه های دینی باشد.


این مرجع تقلید در ادامه نظم در امور فردی و اجتماعی را یک اصل انکارناپذیر ذکر و تصریح کرد: اگر در جامعه ای نظم و امنیت نباشد همه چیز به هم می خورد، در واقع امنیت و نظم زیربنای تمام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

 

در تمامی عرصه ها باید تقوا حاکم باشد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به اقسام تقوا، خاطرنشان کرد: باید تقوا در تمامی عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و رسانه ای حاکم باشد.

 

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر این که تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی و عبور از چراغ قرمز به فتوای ما خلاف شرع است، تصریح کرد: اگر به این قوانین عمل نشود هرج و مرج در جامعه حاکم خواهد شد؛ از این رو تمام مقرراتی که در نظام جمهوری اسلامی از سوی حکومت وضع شده، حکم شرعی پیدا می کند و تخلف از آن جایز نیست.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر التزام همگان به رعایت قوانین، بر ضرورت فرهنگ سازی برای تحقق این مهم تاکید و اضافه کرد: جریمه و برخورد فیزیکی برای همه افراد کارساز نیست؛ از این رو باید به فرهنگ سازی اهتمام ویژه ای شود.

 

برخی فرار از قانون را زرنگی به حساب می آورند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از بالای آمار تلفات رانندگی در کشور، این مساله را نشان دهنده حاکم نبودن فرهنگ درست رانندگی در جامعه دانست و گفت: برخی افراد متاسفانه فرار از قانون را زرنگی به حساب می آورند.

 

این مرجع تقلید در پایان خدمت در نظام اسلامی را عبادت توصیف و خطاب به حاضران تصریح کرد: بدانید هر قدمی که برای خدمت به نظام اسلامی و مردم برمی دارید ذخیره یوم المعاد شما به حساب می آید و همواره باید خدای متعال را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانید. /924/پ202/ج

ارسال نظرات