۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۶۳۹
مدیر دفتر سیاسی معاونت تهذیب حوزه:

کرسی آزاد اندیشی نقش قرآن در اجتهاد امروز و درس‌های حوزه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر سیاسی معاونت تهذیب حوزه گفت: چهارمین کرسی آزاد اندیشی حوزه با عنوان «نقش قرآن در اجتهاد امروز و درس‌های حوزه» به همت معاونت تهذیب حوزه برگزار می‌شود.
کرسي آزاد انديشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام محمد مقدمی مدیر دفتر سیاسی معاونت تهذیب حوزه امروز در نشست خبری، از برگزاری چهارمین کرسی آزاد اندیشی حوزه با عنوان «نقش قرآن در اجتهاد امروز و درس‌های حوزه» به همت معاونت تهذیب حوزه خبر داد.

وی ادامه داد: تا کنون 30 مقاله به دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی حوزه از سوی طلاب و علاقه‌مندان ارسال شده است.

مدیر دفتر سیاسی معاونت تهذیب حوزه افزود: از این تعداد 4 مقاله به مرحله نهایی راه پیدا کرده و صاحبان این مقالات در محل کرسی‌های آزاداندیشی به ارائه بحث خواهند پرداخت.

حجتالاسلام مقدمی خاطرنشان کرد: حجج اسلام والمسلمین برنجکار مدیر سابق پردیس قم دانشگاه تهران، ملکی مدیر مدرسه معصومیه، مروجی طبسی و پیرعباسی، چهار محقق و پژوهشگر حوزوی هستند که در این کرسی آزاد اندیشی به ارائه مباحث خود میپردازند.

وی با بیان این‌که حجت‏الاسلام زمانی معاون بینالملل حوزههای علمیه در روز برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه با موضوع نقش قرآن در اجتهاد و درس‌های حوزوی حضور خواهد داشت: افزود: حجت‌الاسلام زمانی در این جلسه به عنوان استاد مدعو حضور داشته و به سؤالات حضار پاسخ خواهد داد.

مدیر دفتر سیاسی معاونت تهذیب حوزه با اشاره به سطح کیفی مقالات ارسال شده، گفت: سطح مقالات این کرسی آزاد اندیشی نسبت به دوره‌های گذشته از نظر کنی و میفی ارتقا پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام مقدمی با بیان این‌که در مقاله حجت‏الاسلام پیرعباسی به دورههای اوج حضور قرآن در حوزه اشاره شده است،‌ابراز کرد: در این مقاله با زبان آمار به کتب علمی و رشتههایی که بیشترین و یا نازلترین سطح استفاده از قرآن در علوم را دارند پرداخته شده است.

وی ادامه داد: کرسی آزاد اندیشی حوزه با موضوع نقش قرآن در اجتهاد امروز و درس‌های حوزه دوشنبه 14 بهمن پس از نماز مغرب و عشا در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار می‌شود.

برگزاری سیر مطالعاتی رشته‌های مختلف حوزوی

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سیر مطالعاتی موضوعی در حوزه، بیان کرد: این موضوع نیز در کنار برگزاری سیر مطالعاتی شهید مطهری یکی از برنامه های معاونت تهذیب است.

مدیر دفتر سیاسی معاونت تهذیب حوزه با بیان این‌که در این طرح، سرفصل‏های آموزشی در قالب کتب درسی و به شکل بروشور به طلاب ارائه می‏شود، افزود: طلاب با مطالعه این کتاب‌ها خود را به سطح قابل قبولی در علوم مختلف میرسانند.

حجت‌الاسلام با اشاره به اهداف برگزاری طرح سیر مطالعاتی موضوعی در حوزه، اظهار کرد: این طرح با هدف کم کردن فاصلههای آموزشی در حوزههای علمیه سراسر کشور و ارتقای سطح علمی طلاب برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که طرح سیر مطالعاتی در رشته تاریخ تدوین شده است، گفت: سرپرستی این طرح بر عهده حجت‏الاسلام والمسلمین پیشوایی از اساتید برجسته تاریخ حوزه است.

مدیر دفتر سیاسی معاونت تهذیب حوزه با اشاره به این‌که طرح سیر مطالعاتی رشته کلام اسلامی نیز در حال تدوین است، افزود: رشته‌های دیگر حوزوی نیز در دستور کار برای اجرای طرح سیر مطالعاتی هستند./927/پ202/ن

ارسال نظرات