۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۱۹۸۲۳۰
در قم؛

سومین اجلاس سراسری مس‍ؤولان تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی جامعه المصطفی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین اجلاس سراسری مسؤولان تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه عصر امروز، بیست و هفتم بهمن ماه سال جاری با حضور طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.
آرم جامعه المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین اجلاس سراسری مسؤولان تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه عصر امروز، بیست و هفتم بهمن ماه سال جاری با حضور طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، حجج‌الاسلام صادقی پناه، صالح و جمعی از مسؤولان انجمن‌ و تشکل‌های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه(ص) به ایراد سخن پرداختند.

حجت‌الاسلام اختر عباس جو، فعال فرهنگی در کشور هندوستان با بیان این‌که هندوستان دارای یک میلیارد و 220 میلیون نفر جمعیت است، گفت: هند پس از جمهوری اسلامی ایران بیشترین تشیع را دارد که حدود 50 میلیون نفر می‌شوند.

وی افزود: البته 80 درصد مردم هندوستان بت پرست هستند، از این‌رو همه چیز حتی مار، درخت، شی و دیگر وسایل را می‌پرستند.

فعال فرهنگی در کشور هندوستان با بیان این‌که رسالت جامعه المصطفی العالمیه برای هندوستان سنگین و بیشتر است، اظهار داشت: هندوستان از نظر علم دارای پیشرفت است ولی از نظر فرهنگی پیشرفت ندارد.

وی ادامه داد: تشیع برای تمام عالم است، مرکز تشیع نیز قم است، از این‌رو رسالت این شهر نسبت به گسترش آن وظیفه سنگینی است.

حجت‌الاسلام عباس جو با اشاره به این‌که در کشور هندوستان مسلمانان به ویژه شیعیان دارای مشکلات فراوانی هستند، یادآور شد: در 40 سال گذشته نسبت به گسترش تشیع کار قوی و جامعی در این کشور صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بیشتر علمای هند کارهای انفرادی انجام دادند‌، از این‌رو اثر آن کم بوده است، حتی در یک دوره تصمیم گرفته شد که هزار و هفتصد مدرسه علمیه تشیع در هندوستان ایجاد شود که این کار به پایان نرسید.

فعال فرهنگی در کشور هندوستان با تأکید بر شناساندن شخصیت اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) به مردم کشورش، بیان داشت: تمام هندوستان روز عاشورا تعطیل رسمی است، ولی مردم خبر ندارند عاشورا و امام حسین(ع) کیست؟.

وی تصریح کرد: ما باید نسبت به شناساندن تشیع به ویژه کربلا برای عموم مردم هندوستان تلاش کنیم.

محمد ینصانه، مسؤول انجمن بلال حبشی جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی اصفهان، نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این انجمن، خاطرنشان کرد: نمایندگی اصفهان دارای یازده تشکل فعال فرهنگی و دو تشکیل ورزشی است که 10 تشکل برای برادران و یک تشکل نیز برای خواهران است.

وی ادامه داد: این تشکل‌ها به برگزاری مراسم‌ها در اعیاد، شهادت‌ها، زنده نگه‌داشتن تفکر ولایت فقیه با برگزاری دوره‌ها، تشکیل شورای تشکل‌ها، شناسایی علما، نشر نشریات فرهنگی و حضور فعال در فضای مجازی مشغول هستند.

ینصانه ایجاد رابطه صمیم میان خانواده‌های طلاب در سطح ملت‌های مختلف، برگزاری مسابقات کتابخانه‌ها، اردوهای تفریحی، ارائه مقاله و مطالب به سایت‌ها، برگزاری نشست‌های علمی، برگزاری محافل انس با قرآن، ملاقات با علما، رصد اوضاع پیشرفت تشیع، برگزاری جلسات دعا را از دیگر فعالیت‌های انجمن بلال حبشی برشمرد./993/پ203/ن

ارسال نظرات