۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۰۰۲۸۳
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

اجرای ویژه برنامه های تحویل سال در یک هزار و 820 امامزاده سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برای تحقق تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور دو برنامه ویژه و مهم در بقاع متبرکه درحال اجرا است.
حجت الاسلام احمد شرفخاني

حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، اظهارداشت: سازمان  اوقاف و امور خیریه در راستای اجرایی کردن تدبیر ارزشمند مقام معظم رهبری مبنی بر این که  اماکن متبرکه بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی کشور شود با اجرای دو ویژه برنامه در حال آماده سازی زیر ساخت های قطب فرهنگی بقاع متبرکه در کشور است.

وی از عمران و آبادانی امامزادگان به عنوان یکی از زیرساخت های تبدیل امامزداگان به قطب فرهنگی کشور نام برد و افزود: بر همین اساس طرح جامع خود فرهنگی شدن در چهار آیتم طراحی شده است و هم اکنون در بقاع متبرکه در حال اجرا است.

حجت الاسلام شرفخانی اجرای چشم انداز قطب فرهنگی بقاع متبرکه کشور را به عنوان دومین ویژه برنامه برای استراتژی تحقق تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور نام برد و از آماده شدن چشم انداز قطب فرهنگی بقاع متبرکه کشور خبرداد. 
  

وی گفت: یکی از سرفصل های چشم انداز قطب فرهنگی شدن فعالیت های نرم افزاری در بقاع متبرکه استفاده از ظرفیت های مناسبت ها و ایام مختلف طی 12 ماه سال برای تحقق قطب فرهنگی بقاع متبرکه کشور است.  

 

معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یاد آور شد: بر همین اساس، سازمان اوقاف در طول سال ویژه برنامه هایی را طراحی کرده است که این ویژه برنامه ها در بقاع متبرکه انجام می شود.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: یکی از ویژه برنامه های شاخص سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت تحقق قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و همچنین اتقای سطح معارفی و معرفتی مردم استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروز در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با عنوان طرح نوروزی آرامش بهاری است.

وی یاد آورشد: طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند تا 15 فروردین ماه در 2 هزار و 286 امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور همراه با برنامه های متنوع فرهنگی معنوی و خدمت رسانی در جهت اسکان و رفاه حال زائرین و مسافرین نوروزی برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول، برگزاری نمایشگاههای مختلف فرهنگی و عرضه محصولات فرهنگی و همچنین خیمه های معرفت برای پاسخگویی به مسائل شرعی و گفتمان های دینی ، مشاوره خانواده ، غرفه های کودک نوجوان را از جمله برنامه های تدارک دیده شده در طرح نوروزی آرامش بهاری نوروز امسال نام برد و اظهار امیدواری کرد از ظرفیت عید نوروز در جهت ارتقای سطح معارفی و معرفتی  و خدمات رسانی به مردم و خدمت استفاده شود.

معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه از اجرای ویژه برنامه های تحویل سال در یک هزار و 820 امامزاده در سراسر کشور خبرداد و گفت: هنگام تحویل سال نو حضور در امامزادگان برای مردم ایران بعنوان یک سنت مذهبی پسندیده ای است که مردم علاقه زیادی دارند در چنین لحظه ای در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و در فضای معنوی حضور داشته باشند تا انشالله تحول درونی در کنار آستان مقدس امامزادگان و فضای معنوی برای آنان ایجاد شود. /939/ت302/ب

ارسال نظرات