۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۹
کد خبر: ۲۰۰۶۸۲

برگزاری طرح چشمه‌های جاری با محوریت حفظ سوره انسان در ایام نوروز

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اظهار داشت: همزمان با نوروز 93 و در تقارن ایام عزاداری حضرت زهرا(س) طرح حفظ سوره انسان از شبکه قرآن و معارف سیما برگزار می‌شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه قرآن و معارف سیما، حسن گروسی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به این مطلب که یکی از مطالبات رهبری از مسئولین قرآنی تربیت ده میلیون حافظ قران کریم در سراسر کشور است گفت: یکی از سنت­های شبکه قرآن و معارف سیما بهره‌گیری از فرصت­های مناسب جهت ترویج فرهنگ قرآنی است به همین دلیل سعی کرده‌ایم تا با برگزاری طرح حفظ قرآن از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: این طرح که در قالب برنامه­ای با نام«چشمه­های جاری» و با محوریت حفظ سوره انسان از 28 اسفند تا تاریخ 16 فروردین­ماه رأس ساعت 20 از آنتن رسانه ملی مهمان خانواده‌های ایرانی خواهد شد در امتداد طرح­هایی است که در چند سال اخیر از شبکه قرآن و معارف سیما ایام نوروز برگزار شده و هر سال نیز با استقبال گسترده مخاطبان مواجه بوده است.

وی با بیان این مطلب که بخشی از برنامه چشمه­های جاری همزمان با بازدید زائران مناطق عملیاتی جنوب، از این اماکن مقدس به صورت زنده از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد بیان داشت: در برگزاری طرح«چشمه های جاری» نهادها و سازمان­هایی نظیر بسیج صدا و سیما، بسیج تهران بزرگ، بسیج دانشجویی، ستاد راهیان نور، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه­ها، سازمان اوقاف و امور خیریه، رادیو قرآن،حرم امام رضا(ع)،حرم حضرت احمدابن موسی، حرم حضرت معصومه(س)، مسجدجمکران و... با ما همکاری داشته­اند.

گروسی افزود: این طرح به صورت روزانه مسابقه پیامکی خواهد داشت که بر اساس مفاهیم و مضامین سوره مبارکه انسان طراحی شده و با برنامه ریزی انجام شده قرار است این مسابقه پیامکی در ساعات پربیننده سیما پخش شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تیزرهای این طرح نوروزی آماده و در اختیار شبکه­ها قرار گرفته و در پایان طرح نیز بیش از یک هزار هدیه نفیس برای شرکت کنندگان در طرح چشمه­های جاری در نظر گرفته شده است. /966د102/ع

ارسال نظرات