۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۰۲۱۳۷
حجت الاسلام حائری:

جلوگیری از افزایش جمعیت نسل کشی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حائری شعار «فرزند کمتر، ‌زندگی بهتر» را حیله و شعار دشمن دانست و با تأکید بر این که جوانان باید ارزش جایگاه پدر و مادر شدن را درک کنند، گفت: جلوگیری و خودداری از افزایش جمعیت و ازدیاد فرزندان، یک نسل کشی و فرزند کشی است و عاملان آن در قیامت باید پاسخ گو باشند.
حجت الاسلام حائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسن حائری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی شامگاه 27 فروردین ماه در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی به تشریح و تبیین اهمیت و جایگاه افزایش جمعیت و همچنین تربیت صحیح فرزندان در خانواده پرداخت.

 

وی با اشاره به سالگرد رحلت حضرت امّ البنین، ‌ابراز کرد: مقام بالای حضرت ام البنین و زنانی مانند ایشان در این است که این افراد با تمام وجود به وظیفه خود در جهت تربیت شاگردانی برای مکتب اسلام عمل کردند؛ آن ها وظیفه ای را که خداوند به عنوان مادر به عهده آن ها قرار داده بود را به گونه ای انجام دادند که حاصل آن جوانانی رشید، برومند و اهل انجام وظیفه در جامعه بود.

 

حجت الاسلام حائری تأکید کرد: امروز نیز یکی از مهم ترین مسؤولیت های والدین و زوج های جوان این است که مقام و جایگاه ارزشمند پدر و مادر شدن را درک کنند و آن را موضوعی ساده و پیش پا افتاده ندانند؛ آن ها باید مراقب باشند تا در دام تفکرات دنیایی و بی ارزش غربی ها و نقشه های شوم دشمنان گرفتار نشوند و در جهت نابودی نسل بشریت حرکت نکنند، هرچند امروز جامعه ما تا حدودی گرفتار و اسیر این نقشه ها و مشکلات شده است با این وجود جلوی ضرر و زیان را هر زمانی که بگیریم برای ما مفید است.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، ‌شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» را شعار و حیله دشمنان دانست و با تأکید بر این که با پذیرش این شعار به خودمان ظلم خواهیم کرد، تصریح کرد: شاید با فرزند کمتر برای مدتی از فرزند داری و مسؤولیت پذیری رهایی یابیم اما در ادامه ده ها مشکل برای دوران پیری، آینده جامعه و نسل های آینده و همچنین برای آخرتمان به وجود می آید؛ ما با جلوگیری از تولد فرزند باید در قیامت در پیشگاه خداوند به این دلیل که به خاطر ترس از روزی و مسؤولیت پذیری جلوی ازدیاد نسل را گرفتیم،‌ پاسخ گو باشیم.

 

وی با بیان این که خداوند تأکید می کند به دلیل ترس از روزی، فرزندان خود را نکشید، گفت: اینکه ما با تفکرات و محاسبات جاهلانه و محدود و ترس از روزی فرزند بیشتر، از افزایش جمعیت و ازدیاد نسل جلوگیری کنیم،‌یک نسل کشی و فرزند کشی است که در روز قیامت باید پاسخ گوی آن باشیم؛ امروز افزایش جمعیت یکی از نیازهای ضروری جامعه است و ما باید با آگاهی نسبت به تبلیغات خطرناک و انحرافی دشمن به سمت تأمین این نیاز حرکت کنیم.

 

سخنران حرم رضوی با بیان این که رزق و روزی فرزندان را خدا تأمین می کند، اظهار کرد:‌ والدین و دختران و پسران جوان باید قدر و اهمیت پدر و مادر شدن را درک کرده و از این مسؤولیت ارزشمند گریزان نباشند.

 

حجت الاسلام حائری با تأکید بر این که طبق روایتی از پیامبر(ص)، ایشان در روز قیامت به زیادی نسل خود افتخار می کنند، تصریح کرد: برخی از مشکلات امروز جامعه مانند خشکسالی نتیجه تفکرات جاهلانه ما در مورد رزق و روزی فرزندان است،‌ به عبارتی نعمت هایی که سهم فرزندان ما بوده است به دلیل بخل ورزی ما و جلوگیری از ازدیاد نسل، قطع شده است.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در ادامه به شیوه های تربیت فرزند اشاره و خاطرنشان کرد: محبت کردن به ویژه در دوران طفولیت و  احترام گذاشتن به نوجوان و جوان در کنار محبت از جمله مهم ترین ارکان تربیت فرزندان است که عدم رعایت آن ها نتیجه عکس خواهد داد.

 

وی با تأکید بر این که جامعه باید به نوجوان و جوان احترام بگذارد و شخصیت او را حفظ کند، گفت: ‌این موضوع از خانواده و توسط والدین آغاز می شود و سپس به مدرسه، جامعه و حکومت منتهی می شود؛ ‌احترام گذاشتن به شخصیت نوجوان و جوان و حفظ و ارتقای شخصیت وجودی او تنها با کلام و سخن به سرانجام نمی رسد بلکه برای تحقق آن باید با اعتماد به او،‌ مسؤولیت و نقش های مختلفی را به او واگذار کرد.

 

حجت الاسلام حائری با اشاره به این نکته که پیامبر(ص) یک جوان گرای واقعی بودند،‌افزود: ایشان در زمانی که مردم جاهل عربستان تنها به ریش سفید و سن افراد بها می دادند،‌به جوانان مسؤولیت می سپردند زیرا از ظرفیت عظیم جوانان که باید بارور می شد، آگاه بودند. /9312/پ202/ب

ارسال نظرات