۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۰۳۰۲۱
حجت الاسلام طاهری:

مسؤولان در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری فقط به شعار بسنده نکنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی جامعه روحانیت ضمن تصریح بر وظایف عملی مسؤولان جهت تحقق نام‌گذاری امسال، از مردم همیشه در صحنه درخواست کرد تا با ارائه پیشنهادات و مطالبه‌گری عزم ملی را تحقق بخشند.
حجت الاسلام طاهري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه روحانیت شیراز، حجت الاسلام طاهری گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سومین حرم اهل بیت(ع) و لزوم محوریت کارهای فرهنگی در این اماکن مقدسه لازم است طرح 57 هکتاری توسعه حرم‌های مطهر حضرت احمد بن موسی، محمد بن موسی و سیدعلاء الدین حسین(ع) با جدیت بیشتری پیگیری شود.

 

حجت الاسلام طاهری محله بافت قدیم اطراف حرم‌های مطهر را محل تجمع و اسکان اتباع خارجه برشمرده و انواع و اقسام مفاسد را در آن مترتب دانسته و تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم که این محله های قدیمی که زمانی محل رفت و آمد علمای بلاد بوده است خانه‌هایی توسط برخی اتباع خارجه خریداری شده و به چندین مرد و زن بی سرپرست اجاره داده شد و عملا تبدیل به پاتوق‌های فساد گردیده است.

 

وی اثرات منفی این رویه را بر گردشگری مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و گفت: اگر گروه های خارجی جهت بازدید از این محله‌ها بیایند، بعضاً با صحنه های شرم آوری مواجه می‌شوند که نه در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) است و نه در شأن جمهوری اسلامی ایران.

 

 دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: مراکز DIC بهزیستی نیز به محل تجمع معتادان تبدیل شده است که سرنگ رایگان و وعده غذایی گرم دریافت می‌کنند و چهره این محلات را بیشتر کریه می‌کنند و در گوشه گوشه محله بر روی زمین افتاده‌اند و به این مراکز پیشگیری نیز به عنوان یک محل رفاهی نگاه می‌شود.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خویش به مسائل فرهنگی اشاره کرده و افزود: با ورود جمهوری اسلامی به ایران؛ روحانیت همیشه به عنوان عضو جدانشدنی فرهنگ در نظر گرفته می‌شد که نتیجه آن پیروزی بر رژیم ستم شاهی و روی آوردن غالب مردم به فرهنگ اسلامی بود؛ اما دست‌هایی در کار است که معتقد است روحانیت باید در حوزه بنشیند و درس بگوید و فرهنگ را به دولت واگذار کند؛ که نتیجه آن ایجاد خرده فرهنگ‌ها و نفوذ فرهنگ‌های مریض غرب و بیگانه است که الآن نتیجه سوء آن‌ها را در جامعه مشاهده می‌کنید.

 

وی با اشاره به نام‌گذاری‌های هدفمند سال‌ها توسط مقام معظم رهبری افزود: متأسفانه بعضی از مسئولین از این مسائل مهم فقط با شعار و گفتن سخنان زیبا، رد می‌شوند و هیچ گاه در عرصه عمل وارد نمی‌شوند!

 

رییس هیئت امناء آستان مقدس حضرت سیدعلاء الدین حسین(ع) ضمن اشاره به نام‌گذاری امسال از اعضای جامعه روحانیت ارائه و پیگیری طرح‌های فرهنگی را خواستار شد و افزود: مردم همیشه در صحنه نیز باید با ارائه پیشنهادات و مطالبه جهت اجرایی شدن آن‌ها، عزم ملی خود را در تحقق این مطلب نشان دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی‌های دقیقی صورت پذیرد تا فرمایشات مقام معظم رهبری به زمین نماند زیرا مسأله فرهنگ دغدغه اصلی همه مراجع عظام تقلید، نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها و علمای بلاد است؛ اما متأسفانه در متن جامعه کمتر به آن توجه شده است.

 

حجت الاسلام طاهری در پایان ضمن تقدیر از برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم و اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در سال گذشته، خواستار جدیت مسئولین فرهنگی استان در اجرای برنامه های موثر و ارزشمندی در این سطح گردیدند./998/د101/ب

ارسال نظرات