۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۰۳۱۵۱
آیت الله نوری همدانی:

تبعیت محض از ولایت فقیه مهم ترین درس شهدا است

خبرگزای رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی تبعیت از ولایت فقیه را بزرگ ترین درس شهدا برای نسل جوان دانست و گفت: با تدوین کتاب، نصب تصاویر و وصایای شهدا در سطح شهر می توان رنگ و بوی فرهنگ جهاد و شهادت طلبی را به شهرها آورد.
آيت الله نوري همداني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار محمدحسن نامی جانشین بنیاد ‏حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر زنده نگه داشتن یاد، خاطره و فرهنگ شهادت در سطح جامعه، اظهار داشت: با بررسی وصیت نامه های شهدا در می یابیم که مهمترین پیام شهدا به نسل جوان امروز تبعیت و پشتبانی از ولایت فقیه است.

وی تأثیرگذاری و پایداری انقلاب اسلامی را ناشی از فرهنگ شهادت طلبی دانست و گفت: ما این درس مهم را از حماسه عاشورا فراگرفته ایم؛ انسان های آگاهی که روحیه مجاهدت داشته باشند در همه عرصه ها پیروز هستند، شهدای ما نیز با همین حفظ و تقویت همین روحیه توانستند پیروز و ماندگار شوند.

این مرجع تقلید برگزاری اردوهای راهیان نور را بسیار مهم خواند و گفت: با وجود این که کارهای خوبی در این عرصه انجام شده است اما باید کاری کرد که شهرهای ما نیز بیش از پیش رنگ و بوی شهدا را به خود بگیرد و فرهنگ جهاد و شهادت زنده نگه داشته شود؛ عکس، وصیت نامه و سخنان ایشان را در سطح شهر نصب کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به حضور و جانفشانی بانوان در عرصه دفاع مقدس، ابراز داشت: زنان ایرانی در این میدان کمتر از مردان نبودند؛ باید کارهایی نیز در زمینه معرفی و تجلیل از مقام شهدای زن نیز انجام شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تدوین کتاب هایی جامع با موضوع زندگی نامه و وصیت شهدا را بسیار ضروری خواند و گفت: جوانان از این طریق می توانند با افکار و منش شهدا آشنا شوند و آموزه های اسلامی و انقلابی را با الگو برداری از سیره آنان فرا گیرند؛ راه اندازی کتابخانه ای ویژه شهدا در این عرصه راه گشا باشد./928/پ202/ج

ارسال نظرات