۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۰۶۹۰۸
رییس کانونهای فرهنگی هنری مساجد اصفهان:

اوقات فراغت فرصتی مناسب برای شناسایی نخبگان مسجدی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در همایش اوقات فراغت کانون های شهر اصفهان گفت: اوقات فراغت فرصتی برای شناسایی نخبگان مسجدی است.
حجت الاسلام معتمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی،مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رییس کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان امروز در همایش اوقات فراغت و امضای تفاهم نامه کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان بر استفاه از ظرفیت های مساجد در جذب جوانان تأکید کرد و گفت: اوقات فراغت فرصت مناسبی برای شناسایی نخبگان مسجدی است.

نهادهای فعال در مسجد باید برای تحقق رهنمودهای رهبری تلاش کنند

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: باید با مدیریت امام جماعت، کلیه نهادهای فرهنگی فعال در مساجد، با وحدت و یکدلی تنها برای رضای خدا کار کنند و برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی کوشش نمایند.

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را مهم ترین پایگاه های دینی و فرهنگی جامعه دانست و افزود: این کانون ها نقش بسزایی در غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دارند چرا که با نیاز سنجی برنامه های مورد نیاز و علاقه نوجوانان و جوانان را ارائه می دهند.

حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد: تقویت مبانی دینی نوجوانان و جوانان از موضوعاتی است که هنگام برنامه‌ریزی برای گذران اوقات فراغت باید به آن توجه کرد.

مسجد مهم ترین سنگر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

وی خاطرنشان کرد: در زمان معاصر که از طریق امواج و ماهواره ها تباهی و فساد بر سر ملت ها می بارد تنها اهل مسجد هستند که در سلامت خواهند بود.

وی گفت: مهم ترین راهکار و راهبرد خنثی کردن تهاجم فرهنگی دشمن تقویت سنگر مساجد است و خانواده هایی که ارتباط با مسجد دارند از بد حجابی، اعتیاد و سایر فسادها و گرفتاری ها مصون اند.

رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مهم ترین کارکرد کانون های فرهنگی را مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و گفت: زمانی که اهالی مسجد برای خدا و با همدلی برنامه ریزی کنند و بتوانند پایه های اعتقادی نوجوانان و جوانان را محکم کنند، آسیب های اخلاقی و اجتماعی کاهش می یابد.

وی از تدوین الگوی مسجد طراز اسلامی در دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: از همه فعالان و نخبگان مساجد می خواهیم برای هر چه بهتر پیش رفتن این پروژه دعا و دبیرخانه استان را از نظرات کارشناسی خود بهره مند کنند./1305/پ202/ب

ارسال نظرات