۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۱۲۲۰۹
حجت الاسلام پورحسین فر:

ریشه تمام معارف بشری در قرآن وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی، با اشاره به اینکه قرآن برای آرامش انسان و قرار گرفتن او در مسیر صحیح زندگی نازل شده است، گفت: ریشه تمامی معارف بشری در قرآن وجود دارد.
حجت الاسلام ابراهيم پورحسين فر،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام ابراهیم پورحسین فر، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی، صبح امروز در کارگاه آموزشی تدبر در قرآن کریم، با اشاره به این که حضرت علی(ع) تعبیر مأدبه را برای قرآن به‌کار برده‌ است، گفت: تعبیر مأدبه به این معنا است که خداوند متعال سفره رنگارنگی برای انسان گسترده و این تعبیر نشان دهنده این است که قرآن برای هر کس به مقتضای ذوق و روحیه‌اش حق انتخاب می‌دهد تا وی از آن بهره ببرد.

 

وی با تأکید بر این که قرآن تبیان است، افزود: ریشه تمامی معارف بشری در قرآن وجود دارد چرا که قرآن بر روح بشر نازل شده و به یکی از سؤالات فلسفی انسان که من چه هستم؟ پاسخ می‌دهد و وی را در مورد خودش آگاهی می‌بخشد.

 

حجت الاسلام پورحسین فر، خاطرنشان کرد: دوران ما دوران بی‌اندیشگی و بی‌تفکری است و مساله‌ای مانند داعش محصول عدم تفکر در کار جهان است، چگونه ممکن است که در جوامع امروزی انسان‌ها به فلسفه و عرفان روی آورند، اما در خصوص این مساله که اسلام انسان را دعوت به تفکر کرده نیندیشند.

 

این مسؤول، تصریح کرد: این آگاهی به منزله حضور در دانشگاه و تحصیلات دانشگاهی نیست، بلکه آگاهی در این مفهوم به منزله تفکر و نور است و قرآن برای آرامش انسان و قرار گرفتن او در مسیر صحیح زندگی نازل شده است.

 

حجت الاسلام پورحسین فر، افزود: معارف قرآن کریم، معارفی وسیع و گسترده به معنای واقعی کلمه‌ است و  قرآن کریم را اگر با آگاهی و عشق و چشم باز استقبال کنیم، طرح‌نامه یک زندگی ایده آل است./937/پ202/ب

ارسال نظرات