۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۱۲۴۲۶

برگزاری مسابقات ملیتی قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ واحد قرآن و حدیث مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان مسابقات ملیتی قرآن کریم را برگزار می کند.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، واحد قرآن و حدیث مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان مسابقات ملیتی قرآن کریم را برگزار می کند.

 

در این مسابقات طلاب کشورهای مختلف از10 منطقه جغرافیایی (کشورهای منطقه آفریقا، آسیای میانه، آذربایجان، ترکیه، افغانستان، کشورهای عربی غیر آفریقایی، پاکستان، هند، چین و شرق آسیا، اروپا و آمریکا و سایر ملیت ها) در رشته های قرائت، تحقیق، ترتیل، مناجات و حفظ کل، 20 و ده جزء به رقابت می پردازند.

 

گفتنی است، در مراسم افتتاحیه این مسابقات که به همت واحد قرآن و حدیث این مرکز برگزار شده بود، طلاب  مراکز جامعة المصطفی از جمله مجتمع عالی امام خمینی(ره)، مجتمع عالی فقه، مؤسسه علوم انسانی و مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، حضور داشتند.


در ابتدای این مراسم قاری ممتاز و نفر برتر المپیاد بین المللی قرآن و حدیث به تلاوت آیات کلام وحی پرداخت.

 

سپس گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی رضوان، به همت مجتمع عالی امام خمینی(ره) به اجرای برنامه پرداختند.

 

سخنرانی رییس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی«حجت الاسلام حسینی» درباره اهمیت قرآن و معارف والای آن و جلسه توجیهی این بخش از مسابقات توسط هیأت داوران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

لازم به ذکر است داوران این دوره از مسابقات در بخش صوت و لحن،« استاد مجتبی شعاعی» و «استاد مهدی علم خواه»، در بخش تجوید،«استاد حسن فرقانی» و در بخش حسن حفظ، «استاد مسلم لاله زاری» خواهند بود.

 

خاطر نشان می شود مسابقات ملیتی قرآن کریم بعد از افطار در نمازخانه مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی برگزار می‌شود./993/د102/س

ارسال نظرات