۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۱۳۲۱۸

همایش علمی پژوهشی اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی پژوهشی اقتصاد مقاومتی مبانی، الزامات و الگوهای عملی به همت دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می شود.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، در این همایش که در راستای جامعه عمل پوشاندن به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی با همت مراکز علمی دی ماه سال جاری برگزار می شود راهکارهای عملی برای اجرای آن بررسی و تبیین خواهد شد.

این گزارش حاکی است، تبین مبانی علمی اقتصاد مقاومتی و شاخصه های آن،معرفی شاخصه های اندازه گیری مقاومت اقتصادی در حوزه های خرد و کلان و مولفه های اقتصاد دانش بنیان و عملیاتی کردن آن در راستای اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای اصلی این همایش بشمار می رود.

همچنین  تجزیه و تحلیل تجربیات داخلی و خارجی درمقاوم سازی اقتصاد، شناسایی و سنجش مخاطرات داخلی و خارجی اقتصاد کشورمان به همراه آسیب شناسی آن در جهت تحول در نظام اداری، ساختار دولت و بودجه از دیگر محورهای آن بشمار می آید.

براین اساس بهبود فضای کسب وکار‌، توانمندسازی بخش خصوصی و ترویج کارآفرینی دراقتصاد مقاومتی و نقش بخش‌های اقتصادی(کشاورزی،صنعت،انرژی،مالی وغیره) درتحقق آن، محور دیگر همایش بشمار می رود.

برپایه این گزارش شفاف سازی و مبارزه با فساد در اقتصاد مقاومتی و اصلاح نظام تصمیم گیری اقتصادی نقش خودباوری و اعتماد به نفس ملی درشکل‌گیری اقتصاد مقاومتی با الزامات و پیش‌نیازهای فرهنگی اقتصاد مقاومتی از جمله دیگر محورهای مهم همایش محسوب می شود.

این گزارش حاکی است معنا و مبنای درون‌زایی و برون‌گرایی دراقتصاد مقاومتی با الگوی اسلامی ایرانی نیزبه عنوان مهم ترین محور در این همایش مورد بحث بررسی قرار خواهد گرفت گفتنی است علاقمندان به شرکت در این همایش می توانند به آدرس دبیرخــانه: تــهران ولنجـــک بــلواردانشــجو دانشـــگاه شهید بهـــشتی ســازمــان مــرکزی قـدیم طبـــقه دوم دبـــیرخـانه همــــــایش اقتصاد مقــاومــتی مقالات خود را ارسال کنند

طرح سراسری مودت شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در امامزادگان کشور برگزار شد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح سراسری مودت با هدف جلب

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با اشاره به این‌که طرح «ضیافت الهی» در 2100 امامزاده و بقعه متبرکه در حال برگزاری است، اظهارداشت: یکی از اهداف اجرای این طرح اجرای امینانه نیات واقفان است ، برخی از موقوفات با نیت اطعام روزه داران، برنامه های قرآنی، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، برنامه های شب قدر و ... وقف شده اند که برای اجرای این نیات طرح «ضیافت الهی» برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سرفصل های اصلی طرح «ضیافت الهی» افزود: حضور روحانیون در امامزادگان از سرفصل های این طرح است که در این زمینه چهار هزار مبلغ از حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه استان ها در این طرح مشارکت دارند که سخنرانی، گفتمان های دینی، پاسخ گویی به سوالات شرعی و حضور در خیمه های معرفت را مدیریت خواهند کرد.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه 1550 نمایشگاه ضیافت الهی در امامزادگان برپا شده است، افزود: این نمایشگاه ها بصورت سلسله مباحث نمایشگاهی در قالب 25 تابلو گرافیکی با موضوع آیات سبک زندگی اسلامی در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که برنامه مناجات خوانی در امامزادگان بر حسب دستور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزادگان بصورت جدی دنبال می شود، افزود: در 400 امامزاده امسال این طرح را در قالب تلاوت دعای ابوحمزه ثمالی، دعای افتتاح و مناجات خوانی تا سحر درحال اجراست.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به این‌که طرح سراسری مودت با هدف جلب مشارکت مردم در عمران و آبادانی بقاع متبرکه در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، افزود: این طرح با حضور خیران، واقفان و علاقه مندان در جهت بازسازی، توسعه، عمران و آبادانی امامزادگان برگزار گردید.

رشد 40 درصدی پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از رشد 40 درصدی پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در سال تحصیلی جدید خبر داد.

حجت الاسلام دکتر محمد اکبری، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اعلام این خبر افزود: در سال تحصیلی جدید با تلاش و کوشش این معاونت، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با افزایش تعداد پذیرش دانشجو در مقطع دکتری، گامی نو در مسیر تربیت و پرورش نخبگان و علاقه‌مندان به ساحت نورانی قرآن کریم خواهد برداشت.

دکتر اکبری ضمن اشاره به این که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم امسال در مقطع دکتری 12 نفر دانشجو می پذیرد، اظهار کرد: تعداد 83 نفر از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به این دانشگاه معرفی گردیده اند که پس از مصاحبه علمی، 12 نفر مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خواهند شد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم همچنین از پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون در این دانشگاه خبر داد.

وی تصریح کرد: این دانشگاه در مقطع دکتری از داوطلبان واجدالشرایط (استعدادهای درخشان) به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرد که علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و ارسال مدارک در این فراخوان شرکت کنند./966/د101/س

ارسال نظرات