۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۱۴۰۴۶
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

سختی‌ها نردبان تقرب انسان به سوی خداوند هستند

خبر گزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، گفت: در سختی ها انسان رشد می کند؛ چرا که مشکلات بستر تقرب به خداوند را فراهم می کنند و اگر سختی ها نباشد، انسان ها دچار غفلت می شوند.
سختی‌ها نردبان تقرب انسان به سوی خداوند هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، امروز در ویژه برنامه های ماه رمضان که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، در جمع زائران حضرت رضا(ع) برگزار شد، گفت: انسان های صابر در هنگام بلا، لذت حضور حق را درک می کنند.

 

وی گفت: دنیا معبری است که باید از آن عبور کرد، از این رو سرایی است که به بلا پیچیده شده است، عده ای در دنیا به دنبال راحتی هستند، درحالی که دنیا، سرای مصیبت و گرفتاری است.

 

این استاد عالی حوزه ابراز کرد: باطن بلا و سختی ها رحمت و محبت پروردگار است، از این رو خداوند سختی هایی متناسب با ظرفیت انسان ها می دهد.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به آیه «وَمَا أَصَابَکُم مِّن مُّصِیبَةٍ فَبِمَا کَسَبَتْ أَیْدِیکُمْ، و هر مصیبتى به شما برسد به سبب دستاورد خود شماست»، گفت: رنج و سختی بازتاب عمل خود انسان است. خداوند به سبب غفلت ها، انسان را دچار سختی و گرفتاری می کند تا به او نزدیکتر شویم.

 

وی ابراز کرد: هنگامی که به محضر امام رضا(ع) مشرف می شوید، ایشان به شما عنایت می کنند، حضرت رضا(ع) سینه ای گشاده عطا می کنند تا رنج و سختی ها برای انسان آسان شود؛ آسان شدن سختی ها، روح انسان را وسعت می بخشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری گفت: در سختی ها انسان رشد می کند؛ چرا که مشکلات بستر تقرب به خداوند را فراهم می کند و اگر سختی ها نباشد، انسان ها دچار غفلت می شوند.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم اظهار کرد: انسان مؤمن سختی رنج های دنیا را احساس نمی کند؛ چرا که مشکلات را، رنج ملاقات پروردگار می داند، اما در مقابل، انسانی که مرگ را فراموش می کند، تحمل مصیبت و بلا برای او سخت تر است.

 

وی ابراز کرد: انسان اگر بداند سختی ها تصادفی برای او ایجاد نشده، و از قبل در کتابی ثبت است و آرام آرام بر صحنه دنیا آشکار می شود، در مقابل سختی ها صابر می شود.  

 

حجت الاسلام و المسلمین میر باقری گفت: سختی ها و نعمات، هر دو انسان را به خدا نزدیک می کند، انسان مؤمن در زمان نعمت و دارایی، سرمست نمی شود و در زمان سختی ها، خدا را فراموش نمی کند، چرا که یقین دارد خداوند به طور یکسان، به تمام مخلوقاتش نظر می کند، گویی که جز آن مخلوق، مخلوقی ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: قرآن شفای دردهای لا علاج  زندگی است، در شدائد و سختی ها از قرآن استعانت بجویید؛ چرا که آیات قرآن، حقیقت دنیا و راه عبور از سختی ها را نشان می دهد.

 

این استاد عالی حوزه ابراز کرد: خداوند به انسان های صابر، صلوات، رحمت و مغفرت عطا می کند؛ چرا که آنها هنگام دریافت نعمتی، سپاس گذار خداوند هستند و هنگام سختی و مشکلات نیز صابر بوده و لذت حضور حق را درک می کنند./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات