۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۱۵۹۲۰
آیت الله نمازی:

اگر قرآن در جامعه حاکم شد مشکلات ما حل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: هدف سازمان های قرآنی از فعالیت های آموزشی باید برای رسیدن به معرفت قرآنی باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، یکشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان، گفت: قرآن کتاب هدایت است و هرآنچه که مورد نیاز بشر درامر معاش و معاد باشد درون آن جای گرفته است.   

 

وی با اشاره به این که قرآن کتاب تمسّک و توسل و عمل به آن است افزود: قرآن کتاب عمل است و برای هدایت نازل شده است نه برای تلاوت، البته هدایت بدون تلاوت هم نمی شود و تلاوت مقدمه عمل و هدایت است بنابراین تا زمانی که انسان پیامی را نخواند متوجه آن نخواهد شد.  

 

آیت الله نمازی وجوب آموزش و پژوهش قرآنی را  وجوب ذاتی ندانست و یادآور شد: وجوب مقدمه است مانند وضو که برای نماز واجب مقدمه است اما وجوبش از خودش نیست بلکه به خاطر نماز است که واجب است.  

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان همچنین تلاوت، آموزش و پژوهش قرآن را واجب دانست و افزود: اعمال واجب قرآن باید منجر به عمل به قرآن شود.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان با تأکید براین که هدف سازمان های قرآنی از آموزش باید برای رسیدن به معرفت قرآن باشد افزود: سازمان های قرآنی نباید تمام ظرفیت ها و هم و غم خود را در وقف و سکون و ترکیب آموزش صرف کنند.

 

وی افزود: وقف و سکون و ترکیب و... باید باشد اما محلی برای توقف نیست بلکه محلی برای عبور و صعود است و براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید به عمل به قرآن برسیم.  

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که فعالیت های فرهنگی به ویژه فعالیت های قرآنی باید در محور مرکزیت حاکمیت قرار بگیرد نه در حاشیه، گفت: در حال حاضرفعالیت های قرآنی ما در متن و در نقطه مرکزی دایره حاکمیت و نظام نیست.

 

به گفته وی بسیاری از برنامه ها، فعالیت ها و برنامه های علمی، پژوهشی و المپیادها در داخل و خارج با بودجه های کلان، هزینه های دلاری، سفرهای به خارج از کشور انجام می شود اما فعالیت های قرآنی جنبه حاشیه ای دارد.

 

آیت الله نمازی گفت: امروز تمامی سعی و تلاش ما باید برای رسیدن به نقطه ای باشد که قرآن در زندگی فردی، خانوادگی، اخلاقی، مدیریتی و سیاسی ما حاکمیت داشته باشد از این رو اگر قرآن در جامعه حاکم شد مشکلات ما حل خواهد شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات