۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۲۱۰۶۸
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

10 هزار دانش آموز تحت پوشش مدارس امین آذربایجان غربی قرار می گیرند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی استفاده از ظرفیت و توان حوزه های علمیه را در ترویج مسائل دینی و فرهنگی از اهداف اصلی مدارس امین برشمرد و گفت: با افزایش مدارس امین به 30 باب، 10 هزار دانش آموز استان تحت پوشش این مدارس قرار می گیرند.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی عصر دوشنبه در بازدید از مدارس امین سلماس اظهار داشت: در شهرستان سلماس سه باب مدرسه امین جدید راه اندازی می شود.

 

 

وی افزود: این مدارس شامل دو مدرسه دخترانه در مقطع ابتدایی و راهنمایی و یک مدرسه پسرانه در مقطع راهنمایی است. 

 

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به این که در سال های گذشته هشت مدرسه امین در آذربایجان غربی راه اندازی شده است، گفت: با راه اندازی مدارس امین در شهرستان های  سلماس، نقده، میاندوآب، تکاب، شاهین دژ، ماکو امسال تعداد مدارس امین به 30 باب فزایش می یابد که از مجموع این مدارس 20 مدرسه دخترانه و 10 مدرسه پسرانه در سطوح ابتدایی و راهنمایی است.
 
 
 
وی با بیان  این که در سال های گذشته بیش از دو هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانه در مدارس امین مشغول تحصیل بودند، تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد مدارس امین تعداد دانش آموزان تحت پوشش به 10 هزار دانش آموزان می رسد.
 
 
 
حجت الاسلام ارشاد با اشاره به این که دانش آموزان محصل در این مدارس از خانواده های دین دار و متدینی هستند، افزود: به لطف خداوند خروجی های این مدارس نیز دانش آموزان مؤمن و متدین خواهد بود.
 
 
 
وی تربیت دانش آموزان مؤمن و متدین، پاسخ به شبهات دینی، گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) در مدارس و آشنا کردن دانش آموزان دختر با حجاب برتر، تقویت هویت دینی و فرهنگی نسل جوان، استفاده از ظرفیت ها و توان حوزه های علمیه در ترویج مسائل دینی و فرهنگی را از اهداف مدارس امین اعلام کرد.
 
 
 
حجت الاسلام ارشاد حضور مستمر روحانیت در مدارس را از امتیازات ویژه مدارس امین برشمرد و گفت: برنامه های قرآنی، دروس اخلاق، آشنایی با ادبیات عرب و تجوید قرآن، بازدید از حوزه های علمیه، اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، آموزش احکام و شرکت در نماز جمعه از برنامه های اولویت دار مدارس امین است.
 
 
 
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اعلام آمادگی بیش از 200 نفر از خواهران مبلغه برای تبلیغ در مدارس امین،  گفت: 20 مبلغه خواهر در مدارس دخترانه و 10 مبلغ برادر در مدارس پسرانه مشغول تبلیغ احکام الهی می شوند./1301/پ203ب4
ارسال نظرات