۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۲۱۶۷۳

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان البرز تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، گفت: پیشرفت های علمی، نظامی، تحقیقاتی و هسته ای کشور بعد از انقلاب اسلامی مرهون مقاومت و پایداری در برابر دشمن بوده است از این رو عزت امروز ما مدیون خون شهدای 8 سال دفاع است.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبي (ع) استان البرز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، سردار علی استاد حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بة تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در استان البرز پرداخت و گفت: امروز باید برای بیشتر آشنا شدن نسل سوم و چهارم این کشور ایثار و از خود گذشتگی ها و فداکاری های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس به درستی تبیین شود.
 
استاد حسینی به ابعاد ایستادگی و مقاومت جبهه حق بر علیه دشمن اشاره کرد و بیان داشت: پیشرفت های علمی، نظامی، تحقیقاتی، و هسته ای کشور ما در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی نیز مرهون مقاومت و پایداری در برابر دشمن بوده است.
 
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز ادامه داد: امروز کشور ما در جایگاهی به عنوان ابر قدرت فرهنگی و نظامی در دنیا قرار گرفته است که همین امر باعث کرنش دنیا در برابر نظام ما شده است.
 
استاد حسینی با اشاره به پیروزی اخیر غزه در جنگ علیه اسرائیل اظهار داشت: در جنگ تحمیلی علیه ایران، 36 کشور به طور مستقیم با صف آرایی در مقابل جبهه حق ایستادند، اما موفق به شکستن لایه های مقاومت سربازان اسلام نشدند و همین امر به عنوان الگوی مناسبی برای حزب الله لبنان و غزه بود که توانست آنها را در جنگ های نا برابر، با مؤلفه ایستادگی و مقاومت، به پیروزی برساند.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 8 سال دفاع مقدس بیان داشت: رزمندگان در دوران خود، با شناخت و بصیرت از وضعیت زمان و حضوری به موقع در جنگ کارشان را به درستی انجام دادند و امروز وظیفه ما در جبهه دیگری به عنوان جنگ نرم، شناخت کافی ار عرصه های جبهه نرم است.
 
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) در ادامه گفت: امروز دشمن در جبهه فرهنگی از طریق 180 ماهواره و هزاران کانال از جمله کانال های فارسی زبان در صدد تسخیر اذهان و افکار و سست کردن بنیان اخلاقی و اعتقادی جوانان ما است از این رو هوشمندی در این برهه از زمان از هر زمان دیگری واجب تر است.
 
وی با بیان اینکه دشمن با تولید برنامه های مبتذل سعی در ایجاد فضایی نامناسبی در جامعه ایرانی دارد بیان داشت: باید در مقابل دشمنان هوشیارانه عمل کرد زیرا دشمن امروزه با ترویج فرهنگ منحط غرب به دنبال اهداف پلید خود است.
 
 
استاد حسینی در ادامه با اشاره به زمان برنامه های دفاع مقدس در استان البرز گفت: این برنامه ها از ساعت 17 تا 11 شب 31 شهریور ماه به مدت 7 شب در میدان حصارک، منطقه عمومی لشکر عملیاتی 10 سید الشهدا(ع) برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این رزمایش رزمی فرهنگی که به "یاد یاران" نام گرفته است، قسمتی به عنوان نمایشگاه در قالب 40 غرفه، با موضوع جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی و نشاط و سرگرمی در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
 
استاد حسینی در ادامه به تشریح برنامه ها هفته دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: دوشنبه 31 شهریور، نخستین روز هفته دفاع مقدس، به نام "رزمندگان، نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار" نامگذاری شده، در این روز رژه نیروهای مسلح در منطقه عمومی سپاه سید الشهدا با محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
 
 
وی دومین روز هفته دفاع مقدس را با عنوان «سربازان، جوانان، علم و فن آوری» معرفی کرد و گفت: در این روز با محوریت پاسداشت سربازان و گرامی داشت نقش جوانان در تولید علم و فناوری و مقابله با تهدیدات دشمن و روز بازگشایی مدارس، دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی نام گرفته است.
 
 
وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه، دوم مهرماه، برنام هایی با عنوان دفاع همه جانبه، بصیرت و مدیریت جهادی، با توجه به اهمیت پدافند غیر عامل با بصیرت و فرهنگ اسلامی به اجرا گذاشته خواهد شد.
 
 
استاد حسینی پنجشنبه سوم مهر ماه را با نام شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه های مقاومت وایثار خواند و گفت: برنامه هایی با محوریت غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از ایثارگران، جانبازان و بزرگداشت نقش زنان به عنوان اسوه های مقاومت و ایثار در این روز انجام خواهد شد.
 
 
وی تصریح کرد: در روز پنجشنبه، سوم مهرماه که به «شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه های مقاومت و ایثار» نامگذاری شده است، غبارروبی مزار شهدا انجام می شود.
 
 
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در ادامه گفت: جمعه چهارم مهرماه با عنایت به رهنمود های مقام معظم رهبری برنامه هایی تحت عنوان، نقش خانواده در حفظ فرهنگ و ارزش های اسلامی، الگوهای موفق عفاف و حجاب در صیانت از انقلاب اسلامی، روز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) و توجه به نماز جمعه و جماعات و پرداختن به ورزش همگانی با عنوان ولایت فرهنگ اسلامی، خانواده، معنویت و سلامت برگزار خواهد شد.
 
 
وی افزود: شنبه پنجم مهرماه برنامه هایی با عنوان نکو داشت فرماندهان، جهادگران و پشیکسوتان، تقدیر از حماسه آفرینان عملیات ثامن الائمه(ع) برگزار می شود.
 
 
استاد حسینی ادامه داد: یکشنبه ششم مهرماه برنامه هایی با عنوان عزت و پایداری، وحدت ملی و استکبار ستیزی، محور تبلیغات، ایستادگی با تاسی از عزت و غیرت ملی در مقابله با ترفند های استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
 
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در پایان گفت: در طول این مدت سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار علی فضلی جانشین رییس ستاد بسیج مستضعفین و حاج حسین یکتا حضور خواهند یافت./801/پ202/ب4
ارسال نظرات