۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۲۲۰۳۴
مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم مطرح کرد؛

استفاده از اوقات فراغت برای تحقق مهندسی فرهنگی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مجتمع فرهنگی تبلغی نور بر استفاده از اوقات فراغت برای تحقق مهندسی فرهنگی در جامعه تأکید کرد و برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی برای پاسخ به نیازهای روز جوانان را ضروری دانست.
 استاندار قم اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، مدیر مجتمع فرهنگی تبلغی نور در گفت‌وگویی اظهار داشت: برنامه ‏ریزی صحیح در زمینه اوقات و بهره‏‌گیری مناسب از آن می‏‌تواند اثرات مثبت فراوانی در زندگی انسان بر جای بگذارد و در دین اسلام به مسأله «وقت‏» توجه زیادی شده، تا جایی که خداوند در قرآن به مفردات و اجزای وقت و زمان از جمله به «شب‏»، «روز»، «فجر»، «صبح‏»، «نیم روز» و «عصر» قسم یاد کرده است.

 

وی گفت: قسم یادکردن خداوند به یکی از این اجزاء و مفردات زمان، نشانه عظمت و اهمیت آن است، یعنی خداوند بدین وسیله می‏‌خواهد فواید و آثار و اهمیت زمان را به انسان متذکر شود.

 

مدیر مجتمع فرهنگی تبلغی نور با اشاره به گسترش فضای مجازی در جامعه و استفاده زیاد نسل امروز از آن، لزوم توجه به اوقات فراغت را یک امر مهم و بدیهی ذکر کرد.

 

حجت‌الاسلام غلامی گفت: اوقات فراغت یکی از بهترین فرصت‌ها در راستای تحقق برخی از مباحث مهندسی فرهنگی در بین نسل امروز جامعه است.

 

وی با اشاره به نیازهای جوانان و نوجوانان، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی برای پاسخ به این نیاز با توجه به منابع غنی دین مبین اسلام تأکید کرد و افزود: پاسخ‌گویی به نیازهای بشری لازمه موفق بودن برنامه‌های فرهنگی از جمله طرح‌های ویژه فراغت است.

 

مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم ابراز داشت: بحمدالله و با توجه به متنوع بودن برنامه‌ها در زمینه‌های قرآنی، فرهنگی، اعتقادی، علمی و ورزشی مردم منطقه نیروگاه از این برنامه‌ها استقبال خوبی داشتند.

 

وی گفت: این مجتمع با توجه به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برنامه متنوعی در طرح اوقات فراغت برگزار کرد./907/د102/ی

ارسال نظرات