۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۲۴۷۶۵
آیت‌الله ایمانی:

حل بحران آب در فارس دغدغه مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: متاسفانه بحران آب در استان فارس برای برخی از مسئولان دغدغه نیست.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در نشست جامعه روحانیت شیراز که با موضوع بحران آب در استان فارس برگزار شد، بیان کرد: هم افزایی جهاد کشاورزی ومتولیان آب در کشور و استان فارس تنها راه برون رفت از مشکل بحران آب است و هم اینک ضرورت این امر به شدت در فارس احساس می شود.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی و سازمان های متولی آب در این استان باید در برنامه ریزی هایی که در ارتباط با موضوع مدیریت آب است، هم افزایی و هماهنگی بیشتری داشته باشند زیرا اگر در این مورد جزیره ای کار شود مشکل آب استان فارس برطرف نخواهد شد.

امام جمعه شیراز افزود: امروز خطر کم آبی و بی آبی برخی از مناطق استان فارس را تهدید می کند و با توجه به شرایط موجود اگر جهاد کشاورزی و سازمان های متولی آب، همکاری و هم افزایی مناسب نداشته باشند، یک فاجعه بزرگ در بخش آب در انتظار استان فارس است.

آیت الله ایمانی، بی مبالاتی در سال های پیشین در بخش آب را زمینه ساز وضعیت بحرانی کنونی دانست و گفت: برای برون رفت از این بحران باید بخش کشاورزی اصلاح شود.

وی ادامه داد: تنها هفت درصد آب استان فارس در بخش صنعت و خانگی صرف می شود و مابقی آن به بخش کشاورزی اختصاص دارد از این رو ضروری است برای صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی این استان، برنامه ریزی و چاره اندیشی شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: متاسفانه امروز در کشت برخی از انواع محصولات کشاورزی از جمله هندوانه و محصولات صیفی آب از عمق 400 متری زمین استحصال می شود و این یک آسیب جدی برای آینده آب این استان است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: بحران آب، دشت های استان فارس را به مرحله خطر نزدیک کرده و به همین سبب باید در مورد نوع محصولات کشاورزی که در این استان کشت می شود بازبینی شود و کشاورزی مبتنی بر علم و تولید بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله ایمانی گفت: نباید سخنانی که برای اصلاح مدیریت مصرف آب در استان فارس می شود شعار گونه باشد و بر این باوریم که اگر بین10 تا 20 درصد در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی شود به طبع آن مدیریت آب در بخش صنعت و خانگی نیز اصلاح می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس اضافه کرد: سدها راهکار مناسبی برای جبران خشکسالی نیستند بلکه باید برای نگه داری آب در این استان، طرح های آب خیزداری مناسب تدوین شود.

آیت الله ایمانی بیان داشت:هم اکنون بخشی از آب مورد نیاز استان های کرمان و یزد از خلیج فارس تامین می شود اما با وجود شرایط بحرانی آب در استان فارس ، هنوز هیچ تلاشی برای این استان نشده است./919/پ202/ن

ارسال نظرات