۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۲۵۱۰۷
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

هم افزایی نهادهای فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمدی در همایش اختتامیه اوقات فراغت مساجد استان گفت: هم افزایی نهاد های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی ضروری است.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس اوقاف و امور خیریه کشور عصر شنبه در همایش اختتامیه برنامه های اوقات فراغت مساجد ضمن تقدیر از همدلی و وفاقی که میان ارگان های فرهنگی استان اصفهان به وجود آمده است، جلوگیری از موازی کاری و همدلی در کارها را لازمه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای انقلاب برخی با راه اندازی پایگاه های بسیج در مساجد مخالفت می کردند، لیکن امام خمینی (ره) مسجد را سنگر می دانستند و بر این امر تأکید می کردند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بررسی نقش مساجد گفت: حرکت های مردم در دوران انقلاب در همین مساجد شکل می گرفت و هدایت می شد.

وی افزود: در زمان جنگ نیز رزمندگان در همین مساجد محیا می شدند، آموزش می دیدند و به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شدند.

قرآن و عترت وجه اشتراک همه فعالیت های فرهنگی مسجدی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بر افزایش همکاری و همدلی میان نهاد های تأثیرگذار در مساجد تأکید کرد و گفت: برای ارتقای کارکرد مساجد در اصلاح فرهنگ کشور باید همه دستگاه ها با هم افزایی و همدلی علیه دشمن اسلام و انقلاب یار گیری کنند.

وی قرآن و عترت را وجه اشتراک همه نهاد های فرهنگی مسجدی دانست و گفت: همه دستگاه ها در اصل به دنبال یک هدف هستند و قرآن و عترت محور همه فعالیت هاست.

عید غدیر متعلق به همه انسانهاست

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به اهمیت عید غدیر اشاره و خاطر نشان کرد: عید غدیر متعلق به همه انسان هاست، چرا که خداوند خطاب به پیامبر اکرم(ص) گفت؛ اگر این پیغام را ابلاغ نکنی رسالت خود را انجام نداده ای و رسالت پیامبر (ص) به مسلمانان منحصر نمی شد.

وی با اشاره به آیه " وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمینَ" افزود: وجود پر برکت پیامبر (ص) رحمتی برای همه عالم بود و تنها به مسلمانان مختصر نمی شد، از این روست که عید غدیر نیز منحصر به مسلمانان نیست.

وی مراسم روز غدیر را مراسمی با شکوه در کل تاریخ بشریت برشمرد و گفت: اگر به دستور رسول خدا (ص) در روز عمل می شد، سرنوشت بشریت به گونه دیگری رقم می خورد.

روز غدیر خط امامت و ولایت را تا قیامت ترسیم کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهار داشت: روز غدیر خط امامت و ولایت را تا قیامت ترسیم کرد و پیام آن تا قیام قیامت باقی خواهد ماند.

وی به بخشی از خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: اگر علی (ع) را به امامت قبول کرده بودید در سراسر جهان عدالت بر قرار می شد و به کسی ظلم نمی شد.

وی ادامه داد: ایشان در ادامه آورده اند: اشتباه کردید و منتظر باشید تا شب خون شما توسط دشمنانتان ریخته شود و پس از آن بود که در مدت 3 سال 3 جنگ بزرک جمل، نهروان و صفین به وقوع پیوست و بیش از 150 هزار نفر از مسلمانان به دست مسلمانان کشته شدند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیام غدیر را امامت، ولایت، وحدت و همدلی برشمرد و گفت: از این روست که گرانی داشتن این روز در روایات ما بسیار سفارش شده است.

گفتنی است، این همایش "19 مهر" همزمان با سالروز بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد و با حضور سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات