۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۲۵۸۱۸
مدیر مدرسه علمیه تخصصی ثامن الحجج:

انس با قرآن سبب افزایش توانمندی طلاب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه تخصصی ثامن الحجج،‌ گفت: انس هرچه بیشتر طلاب و روحانیان با قرآن سبب ارتقای سطح کیفی توانمندی آنان می شود.
قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان امروز در مراسمی که به همت مدیریت مدرسه علمیه تخصصی قرآن کریم ثامن الحجج در خانه بیداری اسلامی اصفهان با حضور بیش از 120 طلبه مدرسه علمیه تخصصی قرآن کریم ثامن الحجج، جمعی از طلاب و روحانیون معزز و امام جمعه اصفهان برگزار شد از 20 طلبه حافظ برتر سال گذشته این مدرسه علمیه با حضور امام جمعه اصفهان تجلیل به عمل آمد.

 

 

در این مراسم حجت الاسلام  محمد تقی نقدعلی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی ثامن الحجج اظهار کرد: این مدرسه با حمایت و تأکیدات مکرر و مستقیم نماینده ولی فقیه در استان اصفهان پنج سال قبل تشکیل و راه اندازی شد.

 

 

وی با اشاره به این که بسیاری از بزرگان و علما و فضلای حوزه علمیه بر حفظ قرآن کریم در کنار تحصیل علوم حوزوی برای طلاب تأکید و توصیه دارند، ابراز داشت: تا پیش از تأسیس این مدرسه مرکزی برای حفظ قرآن توسط طلاب وجود نداشت و بر همین اساس برخی از طلاب و روحانیون به دلیل اهمیت موضوع و علاقه وافر شخصی به مراکز جامعه القرآن مراجعه می کردند.

 

 

مدیر مدرسه علمیه تخصصی ثامن الحجج با اشاره به لزوم تأسسیس مرکزی از داخل حوزه علمیه بر محوریت حفظ تخصصی قرآن کریم تأکید کرد: مدرسه علمیه تخصصی قرآن ثامن الحجج از نخستین مدارس تخصصی در سراسر کشور تحت مدیریت حوزه علمیه است که طلاب این مدرسه علمیه در طی سه سال کل قرآن کریم را همزمان با تحصیل علوم و دروس حوزوی خود به همراه تفسیر قرآن فرا می گیرند.

 

 

وی با اشاره به  آثار و برکات حفظ قرآن کریم در کنار تحصیل دروس حوزوی تصریح کرد: انس با الفاظ قرآن کریم در طول حفظ این کتاب آسمانی توسط طلاب در یادگیری عمیق دروس حوزوی تأثیرگذار بوده است و موجب ارتقای سطح کیفی اطلاعات طلاب و روحانیون فارغ التحصیل شده است.

 

 

حجت الاسلام نقدعلی در ادامه با اشاره به فعالیت های مدرسه علمیه تخصصی ثامن الحجج  بیان داشت: مباحثی همچون چون قرائت فصیح قران کریم، حفظ کل قرآن کریم، روخوانی صحیح قرآن کریم و حتی تفسیر قرآن از جمله مطالبی است که سالیان دراز است مورد تأکید و توجه در حوزه های علمیه ویژه طلاب قرار گرفته است.

 

 

وی اضافه کرد: از حدود پنج سال گذشته تا کنون بیش از 200طلبه  علاقه مند در این مدرسه علمیه تخصصی ثبت نام کرده و در کنار تحصیل دروس حوزوی طی سه سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شده اند و امیدواریم در آینده نیز این روند موفق برای تربیت طلابی مسلط تر به مباحث قرآنی ادامه داشته باشد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات