۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۲۶۴۱۶

استقرار 99 پایگاه در شش استان برای استقبال از زائران پیاده امام رضا

خبرگزاری رسا ـ شش استان مجری طرح «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» برای استقبال از زائران پیاده امام رضا(ع) می شوند.
زائران پياده علي ابن موسي الرضا(ع) زائران پياده علي ابن موسي الرضا(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در طرح «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» که برای دومین بار با همکاری شش استان  اجرا می شود، 99 پایگاه در قالب امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ها از ابتدای ماه صفر تا سالروز شهادت امام رضا (ع) کار اسکان و پذیرایی از زائران پیاده امام مهربانی را برعهده خواهند داشت.


این گزارش می افزاید: به همین منظور در استان مازندران ، 12 پایگاه، سمنان 20 پایگاه، گلستان 6 پایگاه، خراسان شمالی 22 پایگاه، خراسان جنوبی 7و خراسان رضوی 32 پایگاه مستقر می شوند.


بنابر این گزارش، در این پایگاه ها، امکانات استانی اعم از امنیتی، فرهنگی و اجتماعی با همکاری هلال احمر ، بسیج ، نیروی انتظامی، پلیس راه و مراکز بهداشتی ارایه خواهد شد.


گفتنی است  سال گذشته در 96 پایگاه مجری طرح، به بیش از 140 هزار زائر خدمت رسانی شده است.


همچنین بیش از یکصد نفر از روحانیان به امامزاده ها و پایگاه ها جهت اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره دینی اعزام می شوند.


 
این گزارش حاکیست؛ برپایی خیمه های معرفت، ارائه بسته های فرهنگی به زائران اعم از مهر و جانماز، دفترچه خاطرات، کتابچه، کتب ادعیه و پوشش زمستانی نیز از دیگر خدماتی است که در این پایگاه ها ارایه می شود./930/د102/ب5

ارسال نظرات