۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۲۷۷۰۶
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

قیام اباعبدالله برای امر به معروف و نهی از منکر بود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی قوه قضائیه، گفت: مهم ترین شعار اباعبدالله(ع) اقامه امر به معروف و نهی از منکر است و همین امر سبب قیام ایشان و رخ دادن ماجرای جانسوز کربلا شد که در تاریخ بشریت ثبت شده است.
حجت الاسلام هادي صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در همایش امر به معروف و نهی از منکر که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: مهم ترین شعار اباعبدالله(ع) اقامه امر به معروف و نهی از منکر است و همین امر سبب قیام ایشان و رخ دادن ماجرای جانسوز کربلا شد که در تاریخ بشریت ثبت شده است.

 

وی افزود: به مناسبت دهه اول محرم هفته آغازین آن هفته امر به معروف ونهی از منکر نامگذاری شده است تا مردم خاطره کربلا را که برای اقامه فریضه بزرگ امربه معروف و نهی از منکر رخ داد را فراموش نکنند.

 

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به این‌که در جمهوری اسلامی ایران باید امربه معروف ونهی از منکر اقامه شود، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر را در قالب فردی و جمعی باید دنبال کرد؛ قیام امام حسین(ع) فردی نبود بلکه قیام علیه دستگاه منحرف جامعه بود.

 

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به این‌که توفیق اسلام در برپایی مساله امربه معروف و نهی از منکر است، گفت: ما به عنوان امت اسلامی موظف هستیم که دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کنیم و با تمام قامت برای برپایی آن بایستیم.

 

وی افزود: در ارتباط با امربه معروف و نهی از منکر دستگاه قضایی در بعد فرهنگی اقداماتی را انجام داده است و در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، وظیفه ایمانی امر به معروف ونهی از منکر از یک سو و قانون آن از سوی دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطر نشان شد: در این همایش نقاط قوت و ضعف شناخته نشده مورد بررسی قرار گرفته و اهداف حاصل از نشست‌های کمیسیون‌ها به صحن ارائه می‌شود، در این راستا دادستان و دانشگاه قضایی کمک‌های ارزنده‌ای داشته است، و در پایان از خانواده‌های شهدای امربه معروف و نهی از منکر تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید./807/پ202/ب4

ارسال نظرات