۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۲۸۱۴۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

قیام حسینی جلوه ارزنده ای از امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ثمره امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) هدایت و شناساندن حق و باطل به انسان ها بود، گفت: قیام حسینی جلوه بارزی از امر به معروف و نهی از منکر است.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی این شهرستان با بیان این که عزاداری سیدالشهدا(ع) بالیده در متن و درون تاریخ بشریت است، گفت: این عزاداری هرگز از روح زندگی بشریت جدا نخواهد شد و آن هم عزاداری که به موظف به برپایی آن هستیم عزاداری همراه عقلانیت، استدلال و برهان است.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به آغاز هفته امربه معروف و نهی از منکر بیان داشت: ترویج امربه معروف و نهی از منکر امر ارزنده و والایی بوده که باید در راستای تحقق آن تلاش های ارزنده ای صورت گیرد. 

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که امر به معروف به معنای دستور دادن و سفارش یک مسلمان به دیگران نسبت به انجام آنچه که عقل و شرع تاکید کرده و می پسندد است، تصریح کرد: نهی از منکر به معنای دستور دادن و سفارش کردن به ترک کاری بوده که انجام ندادنش مورد تایید عقل و شرع است.

 

وی با بیان این که همه واجبات و مستحبات معروف، محرمات و مکروهات منکر است، خاطرنشان کرد:  این دو  واجب وجوبشان عینی نیست و واجب کفایی هستند.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر چند شرط دارد، گفت: خود آمر و ناهی، معروف و منکر را بشناسد و یقین داشته باشد که از نگاه دین این کار واجب یا حرام است و بداند که اشتباه نمی کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر برای شخص آمر و ناهی ضرر جانی و مالی جبران ناپذیر نداشته باشد، تصریح کرد: خود شخص آمر و ناهی تارک و عامل آن نبوده که باید به این امر توجه داشته باشد.

 

وی با تاکید بر این که بهترین فلسفه نهضت حسینی تحقق امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: امام حسین(ع) و یارانشان در راستای تحقق امربه معروف و نهی از منکر گام برداشتند و ما نیز به عنوان ادامه دهندگان نهضت حسینی باید در راستای نهادینه سازی این فرهنگ ارزشمند تلاش کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه صورت گیرد، بیان داشت: تحقق امر به معروف و نهی از منکر به عنوان وظیفه ای ارزنده بوده که باید تلاش کنیم تا این امر ارزنده را در جامعه محقق کنیم.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که ثمره امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) هدایت و شناساندن حق و باطل به انسان ها بود، تصریح کرد: قیام حسینی جلوه بارزی از امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام جباری در پایان، افزود: از نگاه آموزه های دینی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است و همگان باید خود را در تحقق این امر ارزنده مسؤول بدانند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات